logo banner
28. apr 2013 14:39  

Finn Allan Eriksen Automobiler

Jeg har købt min swift hos ovenstående forhandler i århus, og det har jeg ikke været tilfreds med. her er hvorfor.

Bilen: Suzuki swift sport 2012 - 4500 km - købt 27-02-2013

Handelen i sig selv foregik ganske ok, jeg bor i Fredericia og fik i den sammenhæng at vide at "vi har jo også afdelinger i Kolding og Middelfart hvis der opstår problemer"
Jeg spurgte udtrykkeligt om det omhandlede alt, inklusiv garanti sager. svaret var kort og godt ja.
Jeg fik at vide at bilen havde stået indendørs altid, der ikke havde været fejl, mangler eller skader ved den. Ydermere var det udtrykkeligt ikke en demo vogn, men en bil de selv havde brugt som transportmiddel i forskellige sammenhæng.
Det lød lidt underligt efter min mening, men nuvel.

Kort tid efter piller jeg dørbeklædningen af, og finder glasskår i bunden af døren. Så meget for ingen skader mv. Jeg gør ikke noget ved det da ruden er monteret korrekt, men plastik folien er bare slasket på.

I handlen indgik et sæt vinterhjul, de var monteret da jeg hentede bilen. Nu her hvor vejret arter sig vælger jeg selvfølgelig at finde sommer hjul frem og vil montere dem. Starter med en 28kg slagnøgle. intet resultat. henter en 35 kg luftnøgle. intet resultat. henter så min 66kg slagnøgle (det er slagkraft jeg omtaler) og først nu får jeg hjulboltene løsnet. De var ikke kun overspændt, de var hamret på i sådan en grad at størstedelen af dem var blevet skæve.
Det er bare for ringe, og ikke mindst farligt.

Kontakter selvfølgelig Danny (som jeg handlede med) og forklare sagen. Svaret er at jeg lige skal forbi serviceafdelingen. Jeg melder retur hvad manden selv havde sagt ang afdelingerne hernede ved mig, og tilføjer at jeg selv er uddannet i faget og at jeg syntes han skal tage en snak med værkstedet.
Svaret er at de bruger luftværktøj med momentstave til at spænde med, og bagefter spænder moment. Ydermere gentager han at jeg skal til århus hvis jeg vil ha nogen forventning om at få nye hjulbolte.

Jeg har meldt retur at det ikke er deri aftalen ligger, og at sagen skal behandles i Kolding, hvem der så skaffer nye hjulbolte til mig er jeg ligeglad med, men vurderingen må kunne laves i Kolding. afventer nu svar.

Jeg er uddannet og har forstand på disse ting. dem der sender bilen på værksted for at få alt lavet havde fået en regning. det her er måske bare hjulbolte, så roligt nu. Problemet er bare at overspændte hjulbolte har tendens til at knække, noget vi har set adskillige gange på værket.

Lige nu føler jeg mig sq røvrendt. uanset om jeg får erstattet de bolte eller ej, så er det bare for ringe på alle punkter. Udføre mekanikeren arbejdet ordenligt ville det aldrig ske. Deri ligger os årsagen til at jeg >altid< servicere og reparere min egen bil. service bliver kun foretaget med de absolut basiske krav der skal til for at bibeholde garantien. Der er stort set ingen mekanikere længere, det er reservedels udskiftere der bare vil hjem på sofaen igen.

Jeg er sq skuffet, det bedste argument der eksistere for at handle her i landet er service. Men der er dælme lang vej imellem virksomheder der rent faktisk yder service.

Skal lige siges tonen har fra start til slut været fornuftig fra alle parters side. Så ikke noget negativt der.

Jeg går nu ud fra at svaret jeg får (måske endda i dag) lyder på at jeg kan køre til Kolding, bevise at boltene er ødelagte, og så endten får nogle med derfra, eller får tilsendt nye fra århus. hvis det sker er det jo OK.

God søndag derude
KJ

28. apr 2013 15:18  

1

Hey KJ
Mhm je har haft samme problem med mine to foredøre kunne hære det raslede og havde spurgt oppe hos Suzuki her i Holbæk om der havde været indbrud og de sagde nej så snakkede jeg med den tidligere ejer og hun havde haft indbrud det endte så med at jeg fik to nye foredøre,

Men min fætter har købt sin bil hos samme forhandler som dig og har også selv haft en del problemer så du ikke ene og alene med problemer,,
28. apr 2013 15:54  

2

Bullerfrans skrev:
Hey KJ
Mhm je har haft samme problem med mine to foredøre kunne hære det raslede og havde spurgt oppe hos Suzuki her i Holbæk om der havde været indbrud og de sagde nej så snakkede jeg med den tidligere ejer og hun havde haft indbrud det endte så med at jeg fik to nye foredøre,

Men min fætter har købt sin bil hos samme forhandler som dig og har også selv haft en del problemer så du ikke ene og alene med problemer,,


Det er jeg ked af at høre, havde ellers håbet på jeg bare var uheldig.

Jeg har netop fået svar retur, jeg får 20 andre bolte, så det bliver næppe nye. men hvis de bare er i orden så er det ok med mig.

Han får dog lagt tryk på at han ikke mener de har lavet en fejl, hvilket jo er fuldstændigt håbløst i sådan en grad at jeg har tænkt mig at optage en lille video der viser hvor skære de er, samt sender de gamle retur til ham.

Vi lever i et dyrt land. Af samme årsag må og skal virksomhederne leve på deres service, det mener jeg ikke ovenstående er et billede på. Bevares, de sender "andre" bolte til mig, og problemet er dermed løst for mig. Men hvad med alle de andre der åbenbart får spændt hjulene aaaaalt for hårdt på deres værksted.

Mit mål var faktisk mere at de fik rettet problemet på værkstedet end at jeg fik nye/brugte bolte.

Må erkende jeg ikke vil anbefale virksomheden til andre.
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio