logo banner
1. mar 2014 18:33  

Rust

Hej
Jeg har været lun på Swiften lige siden den kom på gaden og har så været ude og se på denne model 1,2 GL S/S 3d fra 2010/11 kørt 42,000 og til prisen af små 85,000 syntes jeg man får meget bil for pengene dog er jeg i tvivl om den lak er stærk nok den havde nogen dybe skræmer på fronten (kofangeren) og lidt på siden hvor den var gået igennem lakeringen. Også tror jeg der er tale om flyverust på siden og ikke rust meget få¨pletter på siden er det noget i er bekendt med og har i andre tips og råd ? på forhånd tak Mvh Tim

2. mar 2014 00:30  

1

Prøv evt. at forhør dig hos virksomheder som står for klargøring af biler, de burde vel have haft en enkelt eller to Swift'er inde til en omgang polering. Så ved de sikkert hvor "stærk" lakken er. Men det afhænger jo lige så meget af hvilke forhold bilen har været brugt under - Altså om det er en bil der har levet på motorvejen hver dag, eller kun kørt bykørsel har jo også betydning for lakken. Men sørg også selv for at vedligeholde lakken løbende så kan lakken pludselig klarer meget mere, det er der alt for mange folk der glemmer + så ser bilen altså også en anelse pænere ud smilie

Mht. flyverust skal det jo fjernes hurtigst muligt, så lad det ikke sidde længe - Og flyverust er næsten ikke til at undgå hvis bilen bliver brugt især om vinteren, det er bare mere synligt på nogen biler end andre. Kofangeren er ikke af metal, så den ruster heldigvis ikke, men hvis den ikke kan reddes ved hjælp af en polering kan det jo blive lidt halvdyrt at få den malet om hvis det virkelig er slemt.

Men kig på dette link som omhandler stenslag i lakken: www.bilpleje.nu/reparation-stenslag-i-lak/

Og hvis det er en forhandler der har bilen, så prøv at forhør om det ikke er noget der kan laves inden bilen bliver leveret.
2. mar 2014 18:14  

2

Lakken på swiften er ikke speciel stærk, eller tyk... Men synes på den anden side heller ikke, at man ser rustne swifter køre rundt. Men man kan gøre meget selv, for at holde lakken sund. Ridser og stenslag, plejer at være overkommelig med en lakstift. Bare tag dig god tid, og mindre påførsel giver ofte det bedste resultat, eventuelt brug tandstik, eller påfør-og-tør-af vinkelret på ridsen.

Min erfaring er også, at en god hård voks, forhindrer nok 80% af små stenslag... (bruger selv Turtle Extreme ca. hver 3md. og supplerer med vaskehallens voks) Men det gælder selvfølgelig om, at få dem lukket så hurtigt som muligt, så der ikke begynder at spredes rust i hullet. smilie

Men især foran baghjulene, der kastes en masse skidt ind på lakken, og det er et svagt punkt på swiften. Og på 5 dørs, bør man også lige kontrollerer i dør karmen... Der findes vist ikke en færdig folie beskyttelse, men min mekaniker (Finn Allan Eriksen Automobiler) havde en skabelon til selv at klippe nogle stykker beskyttelses folie og klistrer på.
3. mar 2014 22:33  

3

Hård voks er det så hele bilen du mener hvor man polere med voks og efter polere med tvist som i øvrigt også er forebyggende over for flyverust?
Tandstik er det llidt det samme som en stift ?
Ok har så købt en 3 dørs men derfor skal man da nok være opmærksom alligevel. Har tænkt mig at være over den og passe den med perfektion. Har aldrig haft så ny en bil før den er fra 2012/7 og står super flot smilie
3. mar 2014 22:57  

4

Ja hele bilen skal ha voks, hvis den skal se pæn og homogen ud ;-) Men start med noget lakrens, så lakforsegling, og til sidst et top coating med voksen.
4. mar 2014 20:07  

5

4. mar 2014 20:12  

6

Ha ha så står den sku også som et ny suttet bolcher smilie
Kan du så svare mig på hvad forskellen er på en 1,2gl eco fra 12 og en 1,2 S/S 2010/11 ? Troede det var start/ stop system på ecoen men det har s/s også
4. mar 2014 20:53  

7

eco er vel bare s/s ?

Bortset fra diesel og sport, så er alle swift motorerne ens. (ja, og så lige start/stop smilie) Men må nok indrømme, at jeg personligt sjældent brugte det, da jeg ved by kørsel, ofte ikke havde en drift varm motor, og på langfart ikke rigtig holder stille på når jeg kørte på motorvejen.
4. mar 2014 21:41  

8

Ja tænkte jeg også.
men kunne være der er andre ting som inden i med fx højtallere eller kop holder eller hvad ved jeg smilie
føler mig dog meget snydt men det min egen fejl for der stod på annoncen det var en Eco og på slutsedlen står der 1,2GL. dog er prisen tilsvarende de andre GL modeller men alligevel en 1,2GL fra 2012/7 48000 km men sprit nye 17 " Alu og sprit nye vinter dæk med stålfælge alt det udstyr der nu er (minus Aircon.) aftagelig træk lige lavet service står uden så meget som en rids. skal jeg føle mig snydt ?
4. mar 2014 23:25  

9

GL er udstyrs varianten, det har ikke så meget med motoren at gøre. smilie

Tror det er en ret fin pris, da jeg byttede min 5 dørs GL Aircon eco+, der ved jeg den blev solgt videre til 110K. Dog med en del ekstra udstyr... Og 73Mm. på klokken.
4. mar 2014 23:31  

10

Kan ikke huske alle specs. men GL har bla. diskant moduler foran, el ruder foran, i forhold til std. Og sikkert en masse andre småting.

Edit: der er vist også noget med ratbtjent radio?
4. mar 2014 23:49  

11

110 kr eller?
Og 73 på klokken hvad det for noget slangudtryk smilie
Jo der er ratbetjen radio smilie Kan ikke huske om der er fartkontroller brugte det sjældent i den gamle
5. mar 2014 10:09  

12

110 kr eller?
Og 73 på klokken hvad det for noget slangudtryk smilie
Jo der er ratbetjen radio smilie Kan ikke huske om der er fartkontroller brugte det sjældent i den gamle
5. mar 2014 11:41  

13

Hvorfor gentagelse MR skovbo. smilie
5. mar 2014 15:48  

14

fordi jeg troede ikke jeg havde sendt den da teksten stadig stod der da jeg loggede på igen smilie
5. mar 2014 16:11  

15

110K => 110 Kilo = 110.000 kr.
73Mm => 73 Mega meter => 73.000.000 meter = 73.000 Km.
smilie
5. mar 2014 16:56  

16

ja så begynder det at give mening smilie
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio