logo banner
25. nov 2017 23:41  

Højtyrks Dieselpumpe

Hej alle DDIS ejere

Min Swift Diesel Dsid 1,3 fra 2008, fik utæt diesel-højtrykspumpe i 2013. Det medførte at den speedede op at sig selv også selv efter nøglen var trukket. Jeg gik i panik og tænkte ikke på at drukne motoren, f.eks i 5.gear, så istedet gik den op i røj. Men meget store skader til følge. Den begyndte at sluge motorolie. Jeg fik en brugt motor, der havde gået 40.000 km til ca. 48.000 kr incl nyt partikkefilter og diesel højtryksumpe. Dengang sagde FDM at utætte dieselpumper sker for ca. hver 500 diesel bil. Nu i 2017, oplevede jeg at der lå diesel under min bil, og kørte straks på værksted(skulle ikke brænde en motor af igen).Dommen var igen utæt dieselhøjtrykpumpe, den nye pumpe der kom i i starten af 2014 har kun kørt 90.000 km. Og en ny koster 19.000 kr, jeg fik dog denne gang en renoveret brugt til ca 9.000 kr. Men kan det virkelig passe at en ifølge FDM sjælden fejl sker for mig 2 gange. En af mine venner har haft den samme Fiat diesel mortor i hendes Fiat Punto, og har også oplevet præcis det samme(først afbrænding af mortor, hvorefter ny højtrykspumpel stod af efter 70.000 km) Kender I andre til fejl og utætte dieselpumper på den 1,3 liter diselmotor der ligger i Suzuki Swift, Firat Punto og Opel Corsa ?

Vil gerne vide det - for hvis det er en generalfejl burde Suzuki værkstedet jo kende til problemet. Jeg har læst mig til at på Fiat Puntoen ryster dieselpumpen sig løs, efter ca. 70.000 - 90.000 km og man bør stramme boltene, for at pumpen ikke skal blive utæt. Men kan ikke finde noget i Suzuki regi. Men det er jo den samme motor ?

Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio