logo banner
28. jul 2007 20:53  

Nyt medlem og ny bil..

Hej alle herinde.
Ved ikke, hvem, der skal står som "modtager", så tilgiv mig...
Har netop underskrevet slutseddel på 1,3 GLS 5-dørs. Det var slet ikke meningen, jeg ville købe bil i dag (bare prøve den), men var fuldstændig solgt efter en tur i vidunderet. Prøvede også en Ignis, men det var som en helt anden bil...
Ville gerne spørge, om 3 ting:
Har læst et sted, at bagskærmene er noget "plast-agtigt-et-eller-andet" (måske en ældre model?), men hvad mener man med det??
Spurgte forhandleren om undervognsbehandling, og svaret var "bare indenfor det første år". Hvad er jeres holdning?
(synes det vr lidt dyrt (knap 4.500,-) sidst jeg fik lavet en sådan i 2004 kostede det 2500,-).
Er der nogen måde, hvorpå man kan beskytte lakken (f.eks. når folk smækker deres dør op i siden på en P-plads!), udover at give den en gang lakforsegler?
På forhånd mange tak for svar

28. jul 2007 21:48  

1

tillykke med bilen smilie

Ja det med bagskærmene det er ik umiddelbart noget jeg oplever .. altså at det er plastik agtigt.. smilie

Undervognsbehandling det ville jeg få gjort - det er altid en god ide.. og tror du kan få det billigere hvis du finder en der gør det "orange" jeg skal selv give 1500 kr for det på min. "orange" self.. Og den skal have det inden vinter. smilie

[Slettet bruger]
LeneD
29. jul 2007 00:06  

2

Tak for det. Du ved vel ikke, hvor der er en "orange" i Københavnsområdet, vel?
29. jul 2007 01:04  

3

Hej, kender heller ikke noget til dårlige bagskærme, plast er det jo på stort set alle biler idag...!

Hvad angår beskyttelse af lakken, så skulle diu få den ditec behandlet

læs mere her: www.ditec.dk

Det er en form for lakkonservering med en speciel topcoating!

Ved at bl.a. miksto, motsen og Hypetaxx herinde fra siden har fået det lavet og ikke alene ser det kanon flot ud(da lakken blevet poleret helt ned og op igen så at sige, for så at få denne her specielle hårde topcoating!)
Det er vist også noget med at det reducerer sansynligheden for synlige stenslag med omkring 70%...! Kan ikke sige andet end at jeg også skal have det lavet efter at have set resultatet på andres biler, det er alle pengene værd!!!!
Pris ca. 3000K

Hvad angår undervogns/rustbeskyttelse så koster det omkring 2500 for en komplet behandling og rabat på min. 10%(mange steder op til 20%) kan forhandles hjem uden de store problemer..! Vil personligt anbefale Dinitrol eller Tectrol(ikke Pava!) da jeg har læst en del om det den seneste tid, da jeg skal have gjort dette når "Sommerregnen" stopper..! Og udfra hvad jeg kan læse er Dinitrols "opskrift" på beskyttelsen væsentligt mere effektiv, da den vedbliver med at være smidig gennem længere tid og altså ikke tørrer hårdt op og derfor kan blive "slået af" små steder og dermed tilade fugt at trænge ind bagved...!

Som bekendt, så ved jeg ikke hvor meget(eller lidt!) sandhed der er i ovenstående om rustbeskyttelse, men blot hvad jeg har kunnet læse mig til!

Håber du kunne bruge det til noget, skulle du have brug for mere info, så smid en PB(personlig besked!) eller skriv herinde, folk hjælper altid gerne....! Tillykke med købet, det bliver du helt sikkert glad for du har gjort....Eller rettere, det kan man høre(læs: læs) at du allerede er!! smilie smilie smilie
Hej, kig lige forbi mit galleri!

Se billeder af 18" supertusimo alufælge samt læderkabine der er til salg! :0)
29. jul 2007 12:51  

4

Velkommen til smilie
Jeg vil helt klart også anbefale undervognsbehandling inden vinter bedst sidst på sommeren hvor det er mere tørt end nu ... smilie
Jeg tror at det er en god ide at tale med forskellige firmaer og derefter tage en beslutning smilie for jeg havde en Ford som var gennemtæret i bunden, behandlet regelmæssigt med Dinitrol, hvor mekanikerens af samme årgang der var behandlet med Suvo ikke fejlede noget.
Han sagde at når Dinitrol bliver ældre og hærder op så trækker den sig sammen og slipper i skarpe hjørner hvorefter der kan dannes kondens.
Men føl selv efter for det er jo først om en del år vi ser virkningerne af behandlingerne smilie
Sidelister er også en mulighed mod de idioter der ikke kan kontrolere deres handicap ... smilie smilie smilie
smilie Venter forventningsfuldt på foråret smilie
29. jul 2007 16:13  

5

muskat skrev:
Tak for det. Du ved vel ikke, hvor der er en "orange" i Københavnsområdet, vel?


Nej desværre kender kun de "orange" steder i jylland.. smilie
[Slettet bruger]
LeneD
29. jul 2007 16:25  

6

Jeg har fået dinitrol behandlet min bil, men kan se i siger at det trækker sig sammen når det bliver "gammelt".
Men når dusiger gammel, hvor gammelt er det så? hvis man sørger for at give den hver 2. år burde det så ikke stadig holde?
Swiffer - Gives Stearing a Whole New Meaning ! ;D
Forum billede
29. jul 2007 21:57  

7

Tusind tak for de gode ideer. Det må jeg se nærmere på. Er dog i tvivl om, hvorvidt det egentlig er nødvendigt at undervognsbehandle den som splinterny, når der er 12 års rustgaranti?

Jo, er superglad for den bil, jeg endnu ikke har fået leveret… var kun ude på en prøvetur (havde prøvet mange: VW Fox, Toyota Aygo, Skoda Fabia, Fiat Panda, Ignis og endelig Swift). Swift var bare BILEN, følte den som om, jeg havde kørt i den i 100 år! Det er bare så svært at vælge, men håber på det er rigtigt. Det vigtigste kriterium var, at den skulle køre på gaden og ikke stå på et værksted…

Det her er alle tiders forum til at hente råd og oplysninger. Tak.

30. jul 2007 12:07  

8

Er i samme situation som dig, Muskat. Har en næsten ny bil og kan ikke rigtig finde mine ben ift. undervognsbgehandling. Hvornår og med hvad?


Med hensyn til hvornår, så er der mange her på siden, der siger: "med det samme" eller "inden 1. vinter". Det siger firmaerne også, men det er der vel ikke noget at sige til. De skal jo tjene penge. Forhandlerne er efter min erfaring noget mere varierede. Personligt har jeg det sådan, at lige nu er min bil perfekt og ny og strålende. Den lyser af ny rap bil og den lugter stadigvæk lidt af ny bil. Og jeg kan næsten ikke bære tanken om at den skal bores og skilles ad og oversprøjtes med ildelugtende væsker. jeg fik engang en ældre fiat undervognsbehandlet med Pava. Den stank i en måneds tid og synligt sort pava tittede frem hist og hert. Det var ok. Det var en gammel bil og den trængte i den grad til en ordentlig omgang. Men min fine nye ferrarirøde swift. I think not.

Med hensyn til "med hvad" så har jeg læst alle relevante indlæg igennem her på siden (tror jeg) og kan konkludere, at der er fortalere for mange forskellige produkter. Så det er svært at vide hvad man skal tro. Kun en ting er jeg sikker på: det er afgørende at vælge et firma, som gør det ordentligt. Det er så vidt jeg har kunnet læse og spørge mig til det helt afgørende. Hvordan man så finder ud af hvem der gør det ordentligt, er jeg ikke sikker på. Men der er noget med at teknologisk institut har en kvalitetscheck-ordning som nogle firmaer bruger. Måske er det nok?

Jeg hører meget gerne, hvis nogen har indvendinger mod det jeg skriver eller flere gode råd. Har ikke meget forstand på biler og lader mig gerne belære.

hilsen
lars

hilsen
Lars
30. jul 2007 16:30  

9

Helt rigtigt, Lars. Havde/har en Punto EXL 80HK (bliver afgivet til Suzukiforhandleren), som jeg lod Pava-behandle - og jeg skal lige love for, den blev behandlet. Da den skulle til syn efter at have fået Pava, sagde synsmanden, at "den har da vist fået Pava nok til 3 biler! Om det var gjort grundigt eller sjusket, kan jeg ikke bedømme...
Man kunne jo også sige, at når der er 12 (eller er det 13?) års garanti på Swift-babyen, burde det vel egentlig være overflødigt at give den noget fra starten. Man kunne vel evt. vente til de 3 års garanti er udløbet eller hvad??
30. jul 2007 16:53  

10

I har helt ret i, at der er 12 års rustgaranti! problemet med mange af de "garantier" er, at de oftes dækker med rust der opstår indefra og ruster udaf! dvs. alle de steder hvor det kan komme op og inde, men ikke på store synlige flader m.m.
Skal dog sige, at jeg ikke ved om det forholder sig sådan med Swiften!

Jeg fik min 1. feb. i år og jeg har også ventet til nu, det vil jeg mene der ikke sker en tøddel ved, kunne sikkert også vente til næste sommer, da vores Swfiter jo har fået en helt ok behandling med noget "voksagtigt" på undersiden, fra fabrikken af!

Det man dog risikerer et at de bliver slået/slidt af og det varierer jo fra bil til bil hvor hurtigt det måtte ske, da vi alle kører på forskellig vis og udsættet dem for forskellige miljøer!
Jeg får det gjort, så jeg har god samvittighed og ikke behøver tænke på om bilen, samtidig med at jeg poster penge i styling, udstyr m.m., ruster væk steder som jeg ikke aner!

Det synes jeg selv er den bedste begrundelse!
Hej, kig lige forbi mit galleri!

Se billeder af 18" supertusimo alufælge samt læderkabine der er til salg! :0)
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio