logo banner
26. okt 2007 02:23  

En anelse sløv?

Er den "lykkelige" ejer af en 1,5.Men må tilstå at jeg til tider bliver en anelse træt af min swift.Bla på motorvej hvor jeg syntes den har en udbredt vindfølsomhed der vitterlig kan gøre en idiot.
Har også bemærket at en del 1,3 faktisk tager den i optræk.
Min swift står som da jeg købte den,intet extre udstyr eller alu´er , da penge beholdningen ikke var på det højeste, så det kan ikke have noget med forkert udstyr at gøre.
Kan godt få den på 100 i 2. gear men det er som om at den ikke rigtigt tager til resten af vejen op mod toppen omend den nok skal komme derop.
Var faktisk på et tidspunkt en smule i tvivl om jeg skulle have fået en 1,3´er ved en fejl.
Kan godt være en anelse ærgelig over jeg ikke købte sporten fra start, men syntes ikke helt dens pris og kunnen matcher hinanden.

26. okt 2007 08:17  

1

Hvorfor pine den op på 100 i 2.??? Du kommer ikke hurtigere mod toppen af den grund.

Årsagen: Der er ikke noget moment tilrådighed i de helt høje omdrejninger. Det gælder derfor om at lære sin bil at kende altså hvilke omdrejninger den trækker bedst ved og rent personligt så skal jeg bare holde min over de 3500 og ikke meget højere end 5500 så er der sgu fint skub i den.

Pointen i dette indlæg må være "det rigtige gear betyder alt" for træk, overskud og acceleration...
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
26. okt 2007 08:20  

2

ja et par hurtige gearskift, vil nok gøre lidt når der skal laves dørtræk smilie
1,3 GLX Pearl White
Husk at SWIFT også kan bruges hvis du er gravid eller ammer...
26. okt 2007 09:15  

3

Det er jo ikke ligefrem en racerbil, men når man først lærer den at kende så kan man godt få lidt race ud af den.

Hvis jeg skal have min til at præstere MAX så ved jeg at jeg skal skifte gear ved ca 5300 omdr. for så lander den på 4000 omdr. og tager omg. fra igen.

Og så går det faktisk pænt fremad.

Også ret fedt 4 gear den har. Prøv at skifte til 4-gear når du kører op ad en bakke evt. på motorvej. Jeg gør det selv fra Århus mod Skanderborg hver dag, og her er det skønt at mærke speederresponsen op ad bakken med 120 km/t. Kører man derimod i 5.gear så sker der ikke en skid. 0 moment - så brug gearene.
Swift 1,5 GLX jubilæumsmodel, aircon, 15" alu, keyless go
26. okt 2007 09:38  

4

jonassen skrev:
Det er jo ikke ligefrem en racerbil, men når man først lærer den at kende så kan man godt få lidt race ud af den.

Hvis jeg skal have min til at præstere MAX så ved jeg at jeg skal skifte gear ved ca 5300 omdr. for så lander den på 4000 omdr. og tager omg. fra igen.

Og så går det faktisk pænt fremad.

Også ret fedt 4 gear den har. Prøv at skifte til 4-gear når du kører op ad en bakke evt. på motorvej. Jeg gør det selv fra Århus mod Skanderborg hver dag, og her er det skønt at mærke speederresponsen op ad bakken med 120 km/t. Kører man derimod i 5.gear så sker der ikke en skid. 0 moment - så brug gearene.


Kunne ikke være mere enig, bruger også mit 4 gear rigtig meget, der er altså noget mere moment smilie
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
27. okt 2007 00:23  

5

Jeg siger bare: vil man have en bil med skub i, er det ikke en swift man vælger. Det er ingen GTI, i verken 1,3 ell. 1,5. Sjov vogn, men det er undervognens skyld, og ikke motoren. Dødt styretøj i ovrigt.
TF
27. okt 2007 17:37  

6

HypeTaxx skrev:
jonassen skrev:
Det er jo ikke ligefrem en racerbil, men når man først lærer den at kende så kan man godt få lidt race ud af den.

Hvis jeg skal have min til at præstere MAX så ved jeg at jeg skal skifte gear ved ca 5300 omdr. for så lander den på 4000 omdr. og tager omg. fra igen.

Og så går det faktisk pænt fremad.

Også ret fedt 4 gear den har. Prøv at skifte til 4-gear når du kører op ad en bakke evt. på motorvej. Jeg gør det selv fra Århus mod Skanderborg hver dag, og her er det skønt at mærke speederresponsen op ad bakken med 120 km/t. Kører man derimod i 5.gear så sker der ikke en skid. 0 moment - så brug gearene.


Kunne ikke være mere enig, bruger også mit 4 gear rigtig meget, der er altså noget mere moment smilie
ja men gør du det for tit så kører du da os under 10 km/l .. der taler jeg af erfaring...
swift 1,5 5D. tonede ruder, 17" alu hekspoile mærker fjernet
28. okt 2007 09:54  

7

altså sporten mangler også moment. men det er jo også begrænset hvad man kan hive ud af de små motore. det eneste tidspunkt jeg kan se en stor forskel i performance er efter 100. der er sporten noget mere hurtig i vendingen. smilie
DER ER INGEN SKAM I AT LIGGE BAG EN SWIFT SPORT!!!

Alt under 16" må betragtes som vinterfælge!
28. okt 2007 15:56  

8

Fark it.. Smider kompressor på min 1.3'er..Så skal jeg sku nok kunne kører dørtræk.. smilie
28. okt 2007 16:33  

9

nybo skrev:
ja men gør du det for tit så kører du da os under 10 km/l .. der taler jeg af erfaring...


Nej jeg holder mig faktisk stabilt over de 12,5.... Taler af erfaring på motorvejen...
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
30. okt 2007 21:57  

10

må da være nederen at have en bil med så lille motor og så kun kunne holde den på under 10-12,5 ved blandet kørsel...
30. okt 2007 22:35  

11

Ærgeligt at høre om en "død" 1,5ér....hmm
Personligt har jeg aldrig prøvet en 1,3ér eller en 1,5ér, men kun min sportér, og den er sku ikke død. Ja den er en del dyrere, men du får så meget mere, det er fedt... smilie
Hvis den er så død som du siger, så burde du nok kontakte dit værksted for at få dem til at kigge lidt på den.
At den rammer de 100 i anden, det er måske ikke nogen rettesnor for noget, det er jo hvor hurtigt den når de 100, der er afgørende.
Men held og lykke med det.
Hvad benzin forbrug angår, ja så er sporten ikke så heldig.....under 11 km for min og det er på V Power... lidt dyrt...men pisse sjovt.... smilie smilie
Life is to short for only one pipe..
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio