logo banner
14. jul 2008 19:16  

Frigear vs. motorbremse?

Hey
har siddet og læst lidt i emnerne herinde. Og de fleste herinde siger det er bedre at lade bilen motorbremse og så først koble ud ved 1000rpm. hvordan kan det være? nu ved jeg ikke så meget om motore igen, men jeg troede bare det var mest økonomisk bare at lade den trille ned til fx et lyskryds.
smilie

14. jul 2008 19:22  

1

Øhm, ja jeg skal da prøve at forklare det, selvom der nok er andre herinde som kan give en bedre forklaring..

Men kort , så er det fordi at de "nyere" motorer har indsprøjtning, og ved at du stadig er i gear, men har slippet pedalen så lukkes indsprøjtningen helt. Det er lig med ingen brændstof tilførsel.

Hvis du derimod sætter den i frigear, så bliver der stadig lukket en anelse brændstof.. ikke meget,. meen stadig lidt.. Derfor er det mest økonomisk at have den i gear indtil omkring 1000-1100 omd..

At bilen triller lidt længere i frigear end i gear er en anden sag.. Men jo det er en lille bitte smule mere økonomisk at lade bilen motorbremse.. Det nu ikke fordi du kan mærke det i pengepungen overhovedet. så er ting som ikke at bruge aircon dyrere at bruge..
Mr. Swift Le
1.3 DDIS GLA-aircon 5dørs årgang 2008
14. jul 2008 19:39  

2

nemt nok for har ikke aricon smilie
men så blev jeg da lidt klogere
14. jul 2008 22:37  

3

Kan lige tilføje at benzintilførslen cuttes aht. katalysatoren smilie Det kan dog godt mærkes hvis man regner de par 100 meter mere pr. liter med men ikke det der redder noget vildt smilie
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio