logo banner
9. feb 2009 18:53  

Uheld ved lyskryds 09 feb 2009

Her kørte jeg så bare helt almindelig hen til et lyskryds med ca. 30 km/t.. Den blev så lige gul og bilen foran mig bremsede op hvor han faktisk var næsten 90% over stregen og skulle dreje til højre.. Men hvad gør han?? Han stopper hårdt op og hvad sker der med mig som kører stille og roligt - da jeg troede han ville køre over når lyset snart blev rødt.. Så kan jeg ikke nå at bremse hårdt nok op og jeg køre op i hans bagende. (se mit galleri af hvordan han holder).. smilie Vi udveksler nr, bilens registrering nr og forsikringsselskab osv.. Hans bil slipper med enkelte ridser bagi, mens min forkofanger bliver smadret og højre forlygte er skubbet tilbage, der er kommet hul i min kofanger og den er blevet bøjet i motorhjelmen.. smilie Hvad kan jeg risikere?? Har aldrig nogen sinde prøvet at køre ind i nogen og ved ikke hvad min forsikring siger til dette.. Nogen som kan hjælpe mig?? smilie
You've want some
Come get some

9. feb 2009 19:00  

1

You've want some
Come get some
9. feb 2009 19:13  

2

Sitet her er vidst lidt ustabil lige nu.. Kan ikke oploade billeder el så skriver den samme tekst flere gange.. smilie
You've want some
Come get some
9. feb 2009 19:16  

3

Efter min vurdering skal han fortsætte da han er ude i krydset, men jeg ved det ikke må jeg ærligt indrømme.
9. feb 2009 20:26  

4

Desværre får du nok skylden, da du kommer bagfra og dermed ikke har overholdt din sikkerhedsafstand.

Det kan være, det er lidt anderledes i et kryds, men som hovedregel skal man jo altid holde afstand nok til at man kan bremse - uanset hvor åndsvagt dem foran kører.
Fiat Grande Punto MY08 "Rosso Ciliegia" - Den falske Swift!
9. feb 2009 20:33  

5

Det er nok dig der kommer til at hænge på den, eftersom man skal holde afstand til de foran kørende, og det er næsten lige gyldigt i hvilken situration så er det altid den bagfra kørende der får skylden.
Men hvad du kan risiker med dit forsikringsselskab er at du kan få en højre årlig præmie som du skal betale, med mindre du har en forsikring hvor man ikke rykker et eller to præmie trin ned når man har været ude for et uheld. så tat og læs din police på din bilforsikring, der står der hvad der sker.
9. feb 2009 20:45  

6

Puuuh.. smilie
Det bliver ret hårdt må jeg sige.. Mange tak for informationen/hjælpen, men i kan prøve og se billederne jeg fik taget derfra.. Kan det måske vende "sagen"??? smilie
Den anden part har også ALKA ligesom jeg..

Uploadet fil



Uploadet fil



Uploadet fil



Uploadet fil


You've want some
Come get some
9. feb 2009 20:46  

7

Det er typisk (altid) den bagfra kørende der får skylden i det at for at kunne køre op bag i den forankørende så overholder man ikke sin standselængde.
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
9. feb 2009 21:20  

8

Det "sjove" er egentlig, at jeg holdte min afstand, men åbenbart ikke nok til at han kunne dreje som han havde blinket til..
Problemet er også, at det lyskryds har tendens til at skifte hurtigt, men da han egentlig bare skal dreje til højre og var kommet ud foran linien så var han "bange" for at køre videre for andre ikke skulle køre ind i ham sagde han til mig..
Men mit spørgsmål er så bare, hvordan andre kunne gøre det når der kun var gult og havde ret til at fortsætte videre pga. han var udenfor linien..
You've want some
Come get some
10. feb 2009 00:06  

9

Mht. til skyldsspørgsmålet er det oftest kun af relevans for forsikringsselskabet... hvem skal betale hvad / hvor meget! I dit tilfælde er det fuldstændig irrelevant, da I har samme forsikringsselskab, så De hænger på begge rep.-regninger uanset hvad.
Så er der så pulimikken omkring selvrisiko og evt. præmietab, men det er jo individuelt. I dit tilfælde KOMMER du til at skulle betale evt. selvrisiko / præmietab, idet det ALTID er den bagfra kommende bilist der får skylden (i harmonika-sammenstød den bagerste bilist) der får hele skylden, med én undtagelse... hvis den forankørende BAKKER tilbage.

Uanset hvilke argumenter man burde have der synes nok så fornuftige, for at man helt eller delvis er uden skyld, så er der ingen "undskyldning" for at påkøre en anden bil BAGFRA, underordnet hvad denne gjorde eller undlod at gøre!

BEKLAGER... "BEEN THERE, DONE THAT!"
Mvh. ZNILLERZ c",)

GL-J 4x4 Blueish Black Pearl, OZ Ultraleggera Black 215/35-18", H&R 35 mm sækning, A/C, Bi-Xenon + Xenon Fogs 8000K, All BLACK backlights/turnsign. + Side- / Rear windows, short-shift, Remus mellemrør + Bagpotte, 2-delt læderkabine sort/grå, KN 57i Performance Induction Kit - custom fitted, De-badged.
10. feb 2009 00:51  

10

Hvordan kan man bakke frem???

Det er ikke altid den bagerste der får skylden, mener der var en sag i roskilde hvor den forreste blev kendt skyldig. kan dog ikke lige huske sagens sammenhæng.
1.3 GLS
10. feb 2009 09:11  

11

Det har du nok ret i, men ret træls at det skal gå sådan.. Men er nu glad for vi begge har ALKA..
Dog håber jeg ikke for jeg skal betale vildt meget da hans bil egentlig kun fik nogle ridser, ikke andet..
Tror dog også jeg kommer til at betale selvrisiko.. smilie

Og til jvkm så skrev Znillerz at den forankørende bakker, ikke bakker frem.. smilie
You've want some
Come get some
10. feb 2009 10:35  

12

din selvrisiko er kun til at beskytte dig mod en meget stor regning.

Et eksempel

- Din selvrisko er 5000
- Du laver skader på en anden bil for 50000
- Du skal betale 5000 kr i selvrisiko

Eller

- Din selvrisiko er på 8000
- Du laver skader på en anden bil for 1500
- Du skal betale 1500 kr.

Pas på med bare at sige det kun er ridser, der kan være sket meget mere bagved som man ikke er klar over, men det lyder som om at du har været godt nede i fart da du har ramt ham
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
10. feb 2009 11:01  

13

Thomas han skal vel også have lavet sin egen bil smilie

10. feb 2009 11:09  

14

Til Hypetaxx:
Ja, jeg kørte også ca. 30 km/t da jeg ramte ham og kunne ikke se nogle buler el lignende.. smilie

Og til Simon Da Silva:
Ja, jeg kommer ca til at betale for min forkofanger og evt. ny motorhjelm mellem 7.500-10.000 K.. Alt inkl. montering og larkering.. smilie smilie smilie
You've want some
Come get some
10. feb 2009 11:37  

15

Der var engang en spade der bakkede ind i min forkofanger på min toyota, da jeg holdt på en parkeringsplads. Det kostede ham/hans forsikringsselskab 8000. kroner.
Så tvivler lidt på at det kan blive lavet for 7500-10000. kroner, da der sikkert også er nogle dele bagved kofangeren der er beskadiget.
Når det er forsikringsskader så tager værkstederne bare ved, og det er et forbandet svineri smilie
10. feb 2009 11:47  

16

Jeg snakkede med både ALKA og Suzuki (de forskellige afdelinger i nærheden af Århus) og fik at vide det ville koste for min bil at blive lavet ca. mellem de 7.500-10.000 kroner..
Men hans skade ved jeg ikke hvor meget kommer til at koste..
Skal hen med min bil til de forskellige værksteder for at høre hvad de siger om prisen på reperation og alt det nye på igen..
Kunne godt forestille mig værkstederne tager meget for det, men sådan kan det vel gå når det er dem der laver det.. smilie smilie smilie
You've want some
Come get some
10. feb 2009 12:24  

17

#16 har du ikke kasko på bilen?
10. feb 2009 12:40  

18

Jow, jeg har både kasko og ansvar.. smilie
You've want some
Come get some
10. feb 2009 12:50  

19

KU8

Det passer så ikke at værkstederne bare tager ved.. Nu er jeg selv mekaniker, og vi må ikk lave mere, end forsikringen vil betale for, det er derfor ved skades sager, må vi kun skille en bil ad, så kommer der en taksator fra forsikringen, og så vurderer han sammen med en værkfører, eller mekaniker, hvor meget der er smadret, og først derefter bliver der bestilt dele og reperaret..

Så det passer ikke, for hvis vi bar tager fat, så kommer vi selv til at bonne for det, så kan love dig for, der bliver kun lavet det, som er smadret..
10. feb 2009 12:53  

20

TNX skrev:
Jow, jeg har både kasko og ansvar.. smilie

Så er det jo ret irrelevant for dig hvad omfanget af skaderne løber op i... Du ska bare betale din selvrisiko!
[Slettet bruger]
-
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio