logo banner
11. jan 2006 00:01  

VVT

Er der nogen der ved hvordan VVT´en er styret på Swiften?.
Er det elektronisk, som feks. Honda Vtec ( omdr ), eller mekanisk/olietryk som feks BMW Vanos ?.
Eller måske er der flere ting der spiller sammen via motorstyringen, feks speederstilling/omdr osv.
Det smarte ved det elektroniske som Honda kører med at man kan købe en boks hvor man kan justere det tidspunkt knasterne skifter!.
Feks hvis man ved en fast højere motorvejshastighed ligger på den "hårde" indstilling ( læs dyre ;-) ) , så justerer man den op, vupti "blød" indstilling, den går længere på literen.
Eller ud og lege på feks Padborg park, justerer en i bund, vupti den hurtige indstilling meget tidligere ;-)
1,5VVT 3 dr, 18" Avus,4" 5Zigen rustfri bagpotte, -40mm H&R, Garnet orange metallic

13. jan 2006 16:01  

1

Det lyder faktisk som et meget godt spørgsmål.

Det er jeg også meget interesseret i at vide.....

Det giver jo nogle nye tunings muligheder... smilie
-SORT SWIFT 1,5 VVT 5d-
27. sep 2006 19:05  

2

variabel ventil timing det er hvad jeg ved smilie
1. okt 2006 18:14  

3

Camshaft Position Control (VVT Variable Valve Timing) System Description
S4RS0A1401002
System Description
The VVT system is an electronic control system which continuously vary and optimize the intake valve timing in
response to the engine operating condition.
The optimized intake valve timing produce such an air intake with high efficiency that both the higher power generation
and lower fuel consumption can be attained in the whole engine speed range from low to high. In the area of the
average engine load, low emission of nitrogen oxides (NOx) and high fuel efficiency can also be attained by making
the valve opening overlap between the intake and exhaust valves longer.
For the brief of the system operation, the intake valve timing is varied by the cam timing sprocket which varies the
rotational phase between the intake camshaft and sprocket. The rotor in the cam timing sprocket is actuated by
switching or adjusting the hydraulic pressure applied to the chambers for the timing advancing and/or retarding.
To switch or adjust the hydraulic pressure appropriately, ECM operates the oil control valve with detecting the
engine speed, intake air value, throttle opening, engine coolant temperature and camshaft position (angle).

Håber det kan hjælpe lidt smilie
[Slettet bruger]
steffen55
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio