logo banner
19. dec 2009 18:46  

gvorfor dækker garantien ikke?

min luftfilter kasse på swiften er knækket for ca 7 måneder siden, og blev skiftet på garantien da skaden blev opdaget.. for ca. 3 måneder siden knækkede den igen og han sagde at hav ville søge om at få den dækket over garantien, (tænker fint nok, og glemmer så alt om det..) og så i torsdagt fik jeg en regning på 1500kr for udskiftningen...? når bilen går i stykker af sig selv, skal garantien da dække skaden, især når den dækkede første gang..? han sagde de havde afvist pga. at det ikke er normalt at skaden sker 2 gange på samme bil..? smilie
MIN SWIFT VAR DEN FØRSTE 2008 GLS 1,5 I LANDET HAHAHA...

19. dec 2009 19:45  

1

den skal dække!!!!! sådan er det altså. vi har lige pt. noget igang med vores originale tågelygter. de mener jo selv vi har været ude om den ene er utæt og laver kondensvand. men nej. vi har fået bevidst at det er kransen der er utæt og altså heller ikk vores skyld. så nu ser vi hva de vil sige, for kunden burde altid have ret( men det er jo så kun første gang smilie). og jo der kan jo være noget galt i dit motorrum siden den knækker 2 gange, så må de gå det igennem på deres regning.....!!!!! jeg vil mene der er noget der "klemmer" din luftfilterkasse til det yderste og den så knækker... håber du finder u af det smilie
jeg er lebbe.. deal with it boys!!!!
19. dec 2009 19:57  

2

Selvfølgelig vil Suzuki prøve at holde garanti sager på et minimum, det er jo udgifter for dem hver gang. Da jeg fik skiftet mit sædebetræk fik jeg også en bemærkning om at dette var den eneste gang det ville blive skiftet på garantien. Begrundelsen ligger i at det normalt ikke sker to gange og at det derfor må være noget man selv er skyld i. Jeg vil vurdere at dette bliver sat som en naturlig grænse idet mange vil prøve at snyde selskabet. Når det så er sagt så er det sådan at med en garanti så SKAL de kunne bevise at du selv har knækket delen for at måtte afslå! du skal derfor ikke undersøge sådan noget selv.
19. dec 2009 21:17  

3

suzuki danmark vil prøve at løbe fra alle de sager de kan. ¨
du skal bare kontakte forbrugstyrelsen eller fdm, så skal de nok hjælpe.

den undskyldning med at det ikke sker 2 gange på samme bil er noget pis.
19. dec 2009 22:09  

4

Ja meget muligt pis, jeg mener bare at de har lov til at sætte en grænse et sted. Jeg tror også du skal ringe til fdm og få noget på skrift du kan tage med derud
19. dec 2009 22:33  

5

Mener Suzuki at du har ødelagt din luftfilterkasse 2 gange med vilje???? Så er det dem der står med bevisbyrden. Bare at sige at det ikke kan ske 2 gange på samme bil er en dårlig grund.... Det burde jo ikke ske den første gang!!! Alle varer i DK har ½ års garanti og 2 års reklamation. Det gælder også varer skiftet under garanti. Personligt synes jeg det lyder som fabrikationsfejl.
19. dec 2009 22:52  

6

Alle vare i DK har 2 års reklemationsret, men hvor de første 6 måneder, der ligger bevisbyrden ved forhandler. altså det er dem som, det første halve år, skal bevise at det er dig som har ødelagt det.

når du får monteret en ny del, så vil der igen være 2 års fuld reklemationsret på den nye del. og de skal så igen, det første halve år, kunne bevise at det er dig som har ødelagt det.
20. dec 2009 13:20  

7

okay tak.. jeg vil prøve at gå videre med det og finde ud af hvad mulighederne for at klage er.. jeg betaler ikke regningen før sagen er kørt helt ud..
MIN SWIFT VAR DEN FØRSTE 2008 GLS 1,5 I LANDET HAHAHA...
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio