logo banner
28. apr 2010 20:33  

Min bil brummer voldsomt ved 3200 omdrejninger.

Hej, jeg har et problem med min Swift som jeg ikke har nogen idé om hvad kan være. Min bil den begynder at brumme voldsomt når den kommer op på de 3200-3300 omdrejninger og stopper så igen når man kommer over.

Det er en brugt bil jeg har købt og da jeg skulle have lavet nogle småting på bilen hos forhandlerens automekaniker nævnte jeg problemet. Men da jeg så fik bilen tilbage synes jeg hurtigt han prøvede at snakke uden om problemet som om det ikke var noget. (den brummer stadigvæk)

Jeg synes bare det virker underligt at der kommer en så voldsom brumme lyd når man lige holder sig inden for de omdrejninger.

Håber der er nogle der kender noget til det smilie

28. apr 2010 21:33  

1

jeg kender godt til det, men kun for jeg har bagpot, mellem rør og luft filter på ...

lyder da underligt, sku næsten tro der va pillede ved den ?
29. apr 2010 14:30  

2

Hm kan godt være jeg bliver nødt til at tage til en suzuki forhandler og få det tjekket så..

Synes bare det er dårligt at ens forhandler ikke gider gøre noget ved problemet!!
6. aug 2010 11:24  

3

Lidt gammel tråd. Ved ikke om du har løst dit problem.

Men min brummer også ved ca 3000 rpm. Det er sket efter 45.000 km service. Jeg hentede den igår og syntes at den brummede mere end den plejede, kiggede i motorrummet og så at de "clips" der holder luftfilter kassen manglede. Kørte derefter til forhandleren med mit lille problem. (For det er jo nok mig der hænger på regningen hvis der kommer snavs i motoren pga dette) Den mekaniker der havde udført service på bilen sagde at han godt lagde mærke til at clipsne knak da han skiftede luftfilter. (hmm) påstår så at man ikke kan få clips i løs vægt for at sætte kassen på igen.
Jeg fastholdte min problem stilling omkring hvis nu der kommer skidt i motoren er det mig der skal betale. Mekanikeren siger så at jeg så må skifte luftfilterkassen, dertil svarer jeg "Men clipsne sad på før du udførte service på den." Hvorefter værksted chefen siger at han vil tage sig af sagen og ringe når han har en løsning.

Lidt surt opstød fra min mave. Men det er nok sidste gang jeg kører min bil til service der, med mindre de finder en god løsning.

Men ellers er det en god undskyldning for at få et åbent filter på. smilie
Den med den gule and ;)
6. aug 2010 13:05  

4

Det er ikke et surt opstød, men din ret til at få en ordentlig service.
Man regner da ikke med at værksted ødelægger dele undervejs i service, og at du skal enten køre med den sådan, eller betale for ny.

Nej, som du skriver, det var ikke sådan inden service, så skal det hellere ikke være sådan efter service. Og du skal kun betale for service.

Til eksempel ville jeg jo forvænte at hvis et værksted buler min skærm, eller ridser mine fælge. Så skal værkstedet stå for at reparere det kostnadsfrit for mig.
Og det skal ikke engang være en diskusjon. Det skal bare laves.
7. aug 2010 09:55  

5

Jeg kan nu godt følge mekanikeren. Der er forskel på at lave en skade i bilen og ødelægge noget man prøver at skille ad fordi det er rustent eller lign. Et godt eksempel er hvis man skal afmontere et fjederben og stabilisatorbolten er rustet fast. Så må man skifte den også og det kan ikke lastes mekanikeren at den er rustet fast.
7. aug 2010 22:20  

6

Ja, men her installerer han bare filterkassen UDEN at sige noget til kunden= Dårlig service! Det burde stå i service rapporten!
7. aug 2010 22:41  

7

Enig med Sundby.
Man taber lidt tillid til sin mekaniker.
Hvilke andre "småfejl" har han lavet?
8. aug 2010 21:39  

8

Selvfølgelig skal han da oplyse om det, ingen tvivl om det, men derudover mener jeg ikke der er noget at sige om det
9. aug 2010 00:50  

9

DB: undskyld, men ville du forsvare en mekaniker, hvis du ikke selv var mekaniker lærling?? Det lugter lidt af, at man rammes på sin faglige stolthed...

Det, hvad den mekaniker har gjort, er sgu da svineri!
9. aug 2010 20:16  

10

Ja jeg er selv mekaniker og ved derfor hvordan det foregår på et værksted. Nogle gange sidder noget fast, og så er den eneste vej frem at ødelægge det for at få det af, og så må man skifte det. Det har ikke noget med faglig stolthed at gøre, man kan ikke trylle hvis lortet sidder fast. Det sker med jævne mellemrum at noget der ikke var planen at skifte, skal skiftes alligevel fordi det ikke kunne afmonteres uden at gå i stykker. Ting ruster med tiden, det kan mekanikeren ikke gøre for.
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio