logo banner
14. feb 2012 12:19  

Suzuki swift 08

Hej vil hører om i har problemer med jeres Suzuki swift da jeg selv har en Suzuki swift 1,3 fra 08,

14. feb 2012 12:49  

1

Nu når jeg ikke været på værkstedet endnu da bilen kun er 2 uger gammel. Men der er jo fornyet garanti på det de skifter. Så hvis problemet er det samme som sidste år skal de bare lave det uden noget dikkedar.
At eje en swift kan ikke forklares med ord ;)
14. feb 2012 13:59  

2

Som EasinEddy skriver, så har du købeloven/markedsføringsloven på din side, i det de har skiftet hele din gearkasse, så har du ny garanti på den komplette del, så hvis den allerede driller igen, så er det ret nemt. De har så lov til at rette fejlen eller skifte den komplette del igen, kan de ikke rette fejlen, så skal de give dig en ny.

Efter lidt google søgen, så fandt jeg på forbrugerombudsmandens hjemmeside følgende :

*Reparationer under garantien kan kun afvises, hvis garantigiveren kan bevise, at fejlen skyldes, at forbrugeren har anvendt en fejlbehæftet eller forkert reservedel eller ikke har vedligeholdt bilen efter anbefalingerne. Det er således ikke et krav, at eftersyn og reparationer udføres med originale dele, hvis de anvendte dele kvalitetsmæssigt er ligeså gode.

*Garantigiver er forpligtet til at udlevere specificerede service- og eftersynsplaner til de enkelte bilmodeller til uautoriserede reparatører på samme vilkår, som de udleveres til de autoriserede reparatører.

*Der må ikke stilles krav om, at rustinspektioner og reparation af skader, der er omfattet af garantien, skal foretages på forbrugernes regning.

*Garanti på udskiftede dele og reparationer udført under nyvognsgarantien følger "dansk rets almindelige regler". Dette medfører en ny garantiforpligtelse for de pågældende dele på samme vilkår og i tilsvarende tidsrum, som var gældende for produktet i dets helhed.

Markedsføringsloven §12 i Garanti sektionen.
fordi jeg kan
14. feb 2012 16:08  

3

min 09 model var på værksted for et par uger siden også netop fordi min gearkasse drillede, jeg kørte den hen til suzuki i kirstinehøj i kastrup og de sagde de lavede den på garantien så kan kun anbefale det værksted der er super flinke der.. dog er det det helt modsatte med deres salgspersonale køb aldrig bilen der
14. feb 2012 20:49  

4

Dog vil jeg give trådstarter ret i at når garantien går ud, får piben en anden lyd.
Jeg havde problemer med at få min i 1. gear.
Det blev bemærket til såvel 30.000km som 45.000km service. Intet blev lavet.
2 uger efter min 45.000km service, gik garantien ud på bilen.
Ugen efter garantien var udløbet, fik jeg et tip af en bruger om en serie Swifter kunne få skiftet gearvælgermekanikken fordi der var en svaghed i produktionen på de biler.
Jeg kommer ind til mit værksted. Han tjekker bilens stelnummer op mod registeret, og rigtig nok, min bil var indenfor den serie der kunne få skiftet delen.
"Men din garanti er udløbet, så det skal du selv betale for".
Jeg bemærket så igen, at jeg havde meldt fra til såvel 30 som 45.000km service, uden at noget ble lavet.
"Det kunne han ikke huske, fordi de fik 100vis af beskeder hver dag. Men ja, din bil er under den kampagne der ville fået delen skiftet gratis i garantiperioden. Din garanti er dessværre for nylig udløbet. Vi kan mødes på at du betaler delerne, og vi laver det gratis" (eller var det omvendt?)

Var aldrig noget problem at få retter noget i garantiperioden. Men så smekket hammeren, og jeg mødte en helt anden service ved mit værksted.
15. feb 2012 10:56  

5

Hej
Da der var en anden person som havde oprettet dette igennem min profil,
Har jeg slettet det og ændret emnet ,
15. feb 2012 13:06  

6

Jeg må give JeLyEn21 ret i, at bilsælgerene er nogle tumper hos Mogens Elmer i kirstinehøj, de ser helst at man skrider igen, meget hurtigt, der er kun lige Allan Beenfeldt som er utrolig hjælpsom, og giver en virkelig god service, ham kan man roligt handle med. smilie

Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio