Min Suzuki Swift er købt i "07. den er med AMT, altså automat-manuelt gear. det der hedder SEMI. Det fungerer fint, men kan dog være lidt "hårdt" i gearskift, især når jeg starter i bakgear, hvor den godt vil hoppe lidt.
Forhandleren sagde forleden dag, at Suzuki havde skiftet Semi-gearet ud med alm. automatgear, fordi nogle kunder syntes, Semi var ikke var så "blødt som alm. aut.gear.. Jeg tænkte nu mere, om de havde skiftet semi ud, fordi der var for mange problemer, for min forhandler indrømmede, de havde haft flere med ødelagte gearkassen -endda også en enkelt med én som min, der kun har kørt 42.000 km.
Jeg har naturligvis oevrholdt alle de tjek, bilen skulle have løbende. Også selv om jeg kun har kørt 42.000 på 5 år.
Jeg har jo INGEN indflydelse på gearskifte eller kobling, da jeg 99,99% kører med automatgear slået til. Forespurgt værkføreren, havde jeg ingen indflydelse på det, der var sket. Gearkassen er simpelthen stået af efter 42.000 km, og det vil koste MIN. 10.000 at få den lavet. Måske yderlig 2.500, hvis koblingen også er gået..
Bilen kører p.t. som den altid har gjort, jeg har holdt meget øje med gearskift, benzinforbrug, omdrejninger m.v. efter jeg fik at vide, den var røget. Det eneste, jeg kan mærke, er en lyd, der IKKE skal være der. Ikke voldsomt, men dog så meget, at jeg kørte på værksted sidste mandag.
Jeg har mailet til importøren, der tørrer evt. rabat af på min forhandler, men det var jo ikke mit egentlige ærinde. Mit ærinde var en form for kulance, fordi bilen ikke havde kørt mere. mvh Tovery
TN