Jan skrev:
Hejsa!
Jeg er også meget tæt på at være kommende Swift'er ejer.
Et spørgsmål,...... sikkert et blandt mange...
Hvad kan bedst betale sig, at købe en helt ny Swift, med udgifter til "Nyvogns" service det første år, eller at købe en ca 1 år gammel Swift, hvor eventuelle "småting" er justeret, og service er overstået? og hvad koster sådan en service egentlig?
Hvis jeg skal have trækkrog på hvad koster det?
På forhånd tak. Jan
Jan skrev:
Hejsa!
Jeg er også meget tæt på at være kommende Swift'er ejer.
Et spørgsmål,...... sikkert et blandt mange...
Hvad kan bedst betale sig, at købe en helt ny Swift, med udgifter til "Nyvogns" service det første år, eller at købe en ca 1 år gammel Swift, hvor eventuelle "småting" er justeret, og service er overstået? og hvad koster sådan en service egentlig?
Hvis jeg skal have trækkrog på hvad koster det?
På forhånd tak. Jan
Jan skrev:
Tak for gode input, til begge sider ganske fornuftige.
Jeg har lige nu en gammel Citroen AX fra 1994, som jeg for halvandet år siden købte for 20.000 kr. jeg har altid kørt gammelt brugt, men nu har jeg fået nok, indtil vider har den kostet mig 12000 kr. vel og mærke uden regning.
Nu når den kommer tilbage fra værksted, er der til nu skiftet trækaksel i venstre side, samt manchet, forhjulsleje i højre side, nye skiver og klodser foran, ny udstødning, og skiftet bagbro og bremser bagtil.
Så skal den omsynes. hvad kan såden en fætter sælges for til en privat?
Får jeg mere ud af sælge til forhandler?
Har I nogle gode tips?
kan det overhovedet betale sig at købe ny bil uden udbetaling hos forhandler, i forhold til at skulle til banken om det samme? udbetalingen sidder på den gamle bil som reservedele...
Lolle127 skrev:
Jeg vejede også meget om jeg skulle handle nyt, eller brugt, da jeg var på markedet og kigge... Nogen af de ting der fik mig til at vælge Nyt var flg:
Ved køb af ny, er du sikker på at du ved hvordan bilen har været kørt, hele vejen igennem... (stort plus for mit vedkommende)
Ved at købe nyt fremfor brugt, vidste jeg at alle småbuler, stenslag, ridser i kabinen osv. osv.(hvis der skulle være sådan noget i den brugte) er forvoldt af mig selv.
Jeg ved at jeg ville blive bundløs bitter, over at have en bil, hvor der var småting, som ikke var ok, hvis det var ting som jeg ikke selv havde været skyld i hvert tilfælde...
En tredje ting, er som miksto siger, at man måske endda har mulighed for at presse prisen lidt på en ny, så man får lige præcis den bil man gerne vil ha', rent udstyrsmæssigt. Og så syntes jeg desuden ikke at prisforskellen var så voldsomt stor Ny contra Brugt da jeg kiggede, og så ville jeg hellere bruge en sjat mere, og så få noget helt nyt...
Noget helt andet der også havde betydning, var rent forsikringsmæssigt...
Når du står som første ejer, og hvis der (GOD FORBID!) skulle ske en totalskade/totaltyveri af bilen inden for det første år, så står den altså på nyværdi erstatning, og ikke "dagsværdi/handelsværdi"....
Nogen har nok nogle lidt mere velbegrundede årsager til at vælge nyt contra brugt eller omvendt, men ovenstående var noget af det der kørte lidt i mit hoved, da jeg gik med tanker om investering i ny bil...