logo banner
31. jul 2007 22:16  

Startproblemer

Min Swift er næsten 7 måneder og har kørt 10.000 km og indtil videre har der absolut ingen problemer været med den dejlige bil. Ja det vil sige indtil i går formiddags da jeg skulle ud og køre, hvor bilen ikke ville starte. Så jeg får fat i Dansk Autohjælp og da han ankommer tester han batteriet og måler kun 12,2 volt, så han giver det lidt ekstra juice, så det kommer op på de 12,5 volt, som det skal være på og så kunne bilen starte. Jeg kører så en tur og opdager at airconditionen ikke vil tænde - der kommer simpelthen ikke lys i AC dioden, men efter at have kørt 1 km kan jeg pludselig godt tænde for AC'en.

Det undrer mig lidt, at en så ny bil kan have disse problemer og hvis der er et eller andet der har stået og afladet batteriet hen over natten, så aner jeg ikke hvad det kan have været, for lyset var slukket (også kabinelyset).

Der har ingen problemer været siden, så jeg er selvfølgelig glad igen, men stadig også lidt undrende hvorfor det skete. Er der nogen der har et bud på årsagen?

31. jul 2007 23:11  

1

Det kan være alt muligt, der er så meget elektronik i nye biler, at det er umuligt at sige!

Kan fortælle, at min Swift tabte kølervæske, hvilket jo er et SERIØST ubehageligt problem, for en bil uden kølervæske, ja den lever ikke længe! Men ind til Suzuku med den, de testede hvad der var at teste og satte tryk på systemet for at se om det kom ud nogen steder, det gjorde det ikke! I løbet af de næste tre uders tid, så tabte den jævnt meget, omkring et par liters sammenlagt, som jeg hele tiden efterfyldt! Og så med et stoppede det, uden nogen grund!!!!!??? Så bliver man lidt skæv i kraniet!

Men mht. det du siger, så ville jeg ikke være nervøs! Du kan selvføglig godt få det tjekket, tror dog de vil sige det samme som mig, at der har været en fejlstrøm e.lign! Men kommer det igen, så kør ind og få tjekket at stelkabler m.m. sidder som de skal!!
Hej, kig lige forbi mit galleri!

Se billeder af 18" supertusimo alufælge samt læderkabine der er til salg! :0)
31. jul 2007 23:44  

2

Thomsen, jeg har også været ude for, at min AC ikke ville tænde. Årsagen var, at jeg havde slukket for ventilationen. Skruer man helt ned for venlitationen, lyser dioden i AC-knappen ikke, når man trykker på den. Kan det være årsagen hos dig også?
31. jul 2007 23:48  

3

AC virker kun når blæseren er tændt, sådan er det vist på alle nyere swifte smilie
Swiffer - Gives Stearing a Whole New Meaning ! ;D
Forum billede
1. aug 2007 09:03  

4

KimH skrev:
AC virker kun når blæseren er tændt, sådan er det vist på alle nyere swifte smilie


En lille go info jeg også fik da jeg hentede min bil første dag.
Husk mellem gas!
[Slettet bruger]
Twister
1. aug 2007 16:21  

5

Cyberviking skrev:
Thomsen, jeg har også været ude for, at min AC ikke ville tænde. Årsagen var, at jeg havde slukket for ventilationen. Skruer man helt ned for venlitationen, lyser dioden i AC-knappen ikke, når man trykker på den. Kan det være årsagen hos dig også?


Jeg er godt klar over der skal være blæs på den før AC kan tænde, men det kan da alligevel ikke udelukkes, at det er årsagen til det med AC'en. Jeg kan sgu ærligt talt ikke huske det, for jeg sad godt nok og rodede med hastigheden på blæseren, så det er derfor ikke utænkeligt...
1. aug 2007 20:06  

6

angående det med batterispænding ,der kan det være en dårlig forbindelse på den ledning, der går fra generatoren til batteriet, hvis der er spændingstab på den, vil batteriet ikke blive ladet ordenligt op .der er også en tyk ledning, der gir stel fra karosseriet til motoren, hvis der er spændingstab der, kan elektroniken også drille, så man har svært ved at starte.
det tar ca ti sekunder at måle med et voltmeter.
men det er da heller ikke sikkert at der er nogen fejl, hvis den kun har gjort det engang.
2. nov 2007 16:54  

7

Ja så ville bilen ikke starte igen, præcis samme problem som sidst og Dansk Autohjælp måtte på banen igen.

Jeg var efterfølgende forbi Suzuki hvor de målte batteriet igennem en eller anden test men der var intet unormalt ved det. Jeg blev anbefalet at lave en ny tid på værkstedet så de kunne lave en grundigere test.

Øv hvor er det noget skod.
3. nov 2007 18:57  

8

Jeg har os haft startsproblemer men det er selvforskyldt, ifg. Ebbe Hjælper har jeg jo båret mig så klodset ad. Min fejl er at jeg har for ca. 40 tusinde kroner (origenalt)ekstraudstyr som bruger strøm og at min model (Ungarn) har et batteri på 36Ah Imod japanske modeller med et 42el44 Ah batteri.
Løsning : Nyt og større batteri
Resultat : Regning på 1090,93
... Var der forresten ik en tråd om service og forhandlere ? smilie
Den uden grydeske smilie
3. nov 2007 19:15  

9

Cato skrev:
Jeg har os haft startsproblemer men det er selvforskyldt, ifg. Ebbe Hjælper har jeg jo båret mig så klodset ad. Min fejl er at jeg har for ca. 40 tusinde kroner (origenalt)ekstraudstyr som bruger strøm og at min model (Ungarn) har et batteri på 36Ah Imod japanske modeller med et 42el44 Ah batteri.
Løsning : Nyt og større batteri
Resultat : Regning på 1090,93
... Var der forresten ik en tråd om service og forhandlere ? smilie


Hold kæft en spade smilie Det er sgu da for plat
3. feb 2008 14:31  

10

Jeg har måske lidt samme problemer - min har taget er par sekunder længere at starte her de sidste par uger, og i fredags døde den næsten helt, hvor den ikke ville starte. Efter et par timer kom Falck ud, men der kom den faktisk i gang af sig selv. Men nu må jeg få den på værksted og se hvad det er.

Jeg har også en del extraudstyr, men har slet ikke brugt AC det sidste stykke tid, eller motorvarmeren for den sags skyld..?!
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio