logo banner
10. jun 2006 16:24  

Fartpilot pris???

Jeg kan ikke finde nogen tråd med en pris på fartpilot... Er der nogen der kan fortælle mig hvad det ca koster??

Takker på forhånd

10. jun 2006 17:33  

1

ca. 5000
1,5 VVT 3D Sort, sænkning, tågelygter, 17" Dezent F med Pirelli..
10. jun 2006 18:34  

2

Er det med montering og hvor meget er der at sparer . . . Der må gerne være lidt økonomi i det
10. jun 2006 19:17  

3

Det er med montering..
Økonomi? Tænker du på benzin økonomi? For så skal du ikke ha en fartpilot, den holder en vis fart og gasser jo derfor op og ned efter hvad tærren man køre i.. der er din højre fod bedre smilie

Mvh Mads
1,5 VVT 3D Sort, sænkning, tågelygter, 17" Dezent F med Pirelli..
10. jun 2006 21:16  

5

Tak for svar.. det skulle ellers være mere økonomisk viser nogle test.. og også mere behageligt på de længere ture siger min fod....
10. jun 2006 21:42  

6

En fartpilot er god på fuldstændige flade stykker.. men når det kommer til veje der er går lidt op og ned er den ikke god. Hvis man vil køre økonomisk i en bakket tærren skal man få extra fart på inden en bakke og så slække lidt på gassen på vej op..
1,5 VVT 3D Sort, sænkning, tågelygter, 17" Dezent F med Pirelli..
11. jun 2006 17:40  

7

Jeg kan ikke helt følge at den skulle være mere uøkonomisk i bakket terræn. En fartpilot holder den fart du beder den op af bakke og det samme ned af bakke, ned af bakke lukker den for benzinen ligesom hvis du selv slap speederen.

Hvis du selv vil give den mere gas på vej op ad bakke vil du da ikke køre mere økonomisk end med fartpiloten på.

Den åbenlyse fordel ved en fartpilot er at du holder en jævn fart, det er der ingen mennesker der kører uden der gør, her ligger deres fart og svinger 10-30km/t.
Derfor er det mere økonomisk med en fartpilot.

Mikael
!,5 5 dørs, air-con, fartpilot, sorte ruder, alufælge, læderrat/gearknop, tågelygter.
11. jun 2006 23:40  

8

Ja det ville også være mest logisk.. men det er jo ikke for sjovt at de i topgear ville se om de kunne køre 800 miles i en Audi med en V8 twin turbo diesel på en tankfuld diesel.. og de brugte netop ikke fartpiloten og Clarkson forklare også det med bakkerne i testen ;) De endte med at køre omkring 14.x km/l i den test.. smilie
1,5 VVT 3D Sort, sænkning, tågelygter, 17" Dezent F med Pirelli..
12. jun 2006 12:36  

9

Hvad var resultatet blevet hvis han havde brugt fartpiloten? smilie

I "Brainiac" på Discovery kørte de på tre forskellige måder, lfor at se hvem der kom længst på en liter benzin. 1.Langsomt med jævnfart hele tiden. 2 op i fart og rulle og 3. fuldskrue.
Det var den med den jævne fart der vandt.
!,5 5 dørs, air-con, fartpilot, sorte ruder, alufælge, læderrat/gearknop, tågelygter.
12. jun 2006 17:36  

10

Ja men det er heller ikke det samme. Hvis du vil teste det skal jo ta en der køre med fartpilot og en der køre uden.. hvor de køre med nogenlunde samme fart på flade stræk. Det er når det går op og ned det gør forskellen.. men det kunne være sjovt at lave en test smilie
1,5 VVT 3D Sort, sænkning, tågelygter, 17" Dezent F med Pirelli..
12. jun 2006 18:10  

11

hej der alle sammen !!!!
det med de der programmer i ser i tv, "stop dem op et hvis sted hvor solen ikke skinner" smilie de der test er ikke lavet i dette land med vores store bakker Max 172m. over havet................
glem det dog.......... smilie
16. jun 2006 09:50  

12

16. jun 2006 12:39  

13

en fartpilot ER benzin besparende på forholdsvis flade veje (altså det meste af DK).... hvis det er meget bakket terræn man kører i, kan det ikke betale sig, det er rigtigt.....
-men det er jo ikke kun pga benzin økonomien man bør vælge den, det er jo også pisse dejligt at kører med smilie
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio