logo banner
2. feb 2008 14:50  

Montering af Kenwood navigation til 17.000 kr!!!

hej allesammen,

jeg håber virkelig i vil hjælpe mig for jeg døjer en svær kamp med en af landets forhandlere www.mogens-elmer.dk og har siden juni 07 hvor jeg købte min swift været ude hos dem 9 gange!

1. gang - de glemte at give mig orig. støddæmpere med
2. gang - de glemte at nulstille min triptæller i navi, så den viser 2000 km. forkert
3. gang - en liste bag i faldt af og sku lige limes, jeg brokkede mig over deres rudetoning - en farce - spørg endelig!!!
4. gang - navigationen frøs på skærmen - de flyttede antennen
5. gang - navigationen frøs stadig - de flyttede den lidt mere, tågelygter svigtede, og blev fikset
6. gang - de havde glemt at give mig mine låsebolte med, måtte selv hente dem igen.
7. gang - navigation frøs stadig, de havde bilen i 4 dage uden held
8. gang - bremserne piver og bakspejl reklames der over, det har et stort hul oppe i taget
9. gang - de har bilen i en uge, får den tilbage, bremser piver, de har monteret min navigation i forruden med en sort plasticring der ligner noget der er skåret med hånden eller med en saks.

jeg har idag skrevet til Gitte Dybro, suzuki bilimport, kundeservice og tilfredshed
jeg har idag skrevet til bente elmer, mogens elmer, direktøren
jeg har idag skrevet til allan beenfeldt, mogens-elmer, salgschefen
jeg har idag skrevet til john gantshorn, mogens-elmer, værkstedschefen

Og ved i hvad - jeg regner med at få lige så ubehøvlede svar tilbage som de har sendt mig de andre gange. Se her folkens.... håber i kan følge min vrede og frustration...

----
Jeg vil undlade at lade mine personlige meninger og følelser komme i vejen for min proffesionelle, men blot kommentere at jeg ikke ønsker at føre dialog på
samme nedladende plan.
----
Har læst dine bemærkninger og svar på min fremsendte mail og føler ikke trang til at kommentere yderligere på sagen.
----
Når man tænder bilen skal navigatoren lokalisere satellitter, dette skal normalt ikke tage mere end maks 2minutter, har du prøvet at måle hvor længe den er om det? Er den længere tid end det om det, kan der være en fejl på antennen, som jo selvfølgelig er omfattet af garantien.

jeg har faktisk været derude flere gange, men ovenstående gange er alle noget der burde være omfattet af min garanti. mit spm. er nu til jer.

har i nogle gode råd, for hverken forhandler eller importør vil gøre andet end sige, de har gjort hvad de kunne, og ydermere at nu virker navigationen. det er bare ikke særlig pænt. faktisk langt fra pænt. jeg kunne have købt en sugekop-model i bilka så - det er min påstand!

gode råd er mere end velkommen fra jer swiffere....
Truuuuuuuuut fra LB

2. feb 2008 14:58  

1

Som jeg også skrev til dig på msn, så mener jeg at 2. minutter er alt for længe, for at finde satelitter.
Min garmin gør det på absolut maks ½. minut.

Men håber der er nogle af jer herinde som har kenwood navigation, kan dele erfaringer med chubby. For syntes det lyder mærkeligt at han skal have sådan en grim hjemmelavet antenne i forruden på sådan et dyrt navigations anlæg.
2. feb 2008 16:11  

2

jeg har også en kenwood navigation 7200, fået den mont ved suzuki esbjerg bakkeauto og har overhovet ikke nogen problemer med den og jeg har ikke en sat antenne der kan ses
[Slettet bruger]
el-tekniker
2. feb 2008 16:19  

3

Prøv evt en anden forhandler smilie smilie men føler med dig over afmagten smilie
smilie Venter forventningsfuldt på foråret smilie
2. feb 2008 18:21  

4

Min onkel har en Grand Vitara SE med Kenwood monteret (det er fandme lækkert), og det tager ikke mere end ½ minut før den finder sattelit, uden nogen form for ekstra antenne... Jeg er fuldstændig enig med KU8 - det lyder ret mærkeligt!
[Slettet bruger]
-
8. feb 2008 20:16  

5

Nu har jeg ikke en kenwood men en pioneer og den er max 30sek om og finde den. Og de svar de giver dig synes jeg er noget være pis. og synes du skal gå til en forening, jeg ved ikke engang om det er forbrugerforeningen eller hvad fanden man skal gøre. ( Ret mig hvis jeg er helt forkert på den) For en forhandler skal altid yde den bedst mulige service.

Hvis de havde gjort det samme med mig, så lad mig sige det rent ud.

SÅ VILLE DET VÆRE SVÆRT OG PILLE DERES TÆNDER OP MED ALLE FINGERNE BRÆKKET! smilie
Kenneth Jensen
10. feb 2008 11:52  

6

har du prøvet at firmware opdatere navigation delen??? det plejer at hjælpe... smilie

Instruktion og download her:
www8.garmin.com/products/kenwood
Vælg "software update" og følg vejledningen..

Håber det hjælper!!
10. feb 2008 22:12  

7

Hej allesammen, så kom der svar fra suzuki - har brug for lidt hjælp igen - hvodran synes i det lyder? er jeg den eneste der mener de bør udskifte det anlæg u/b eller give penge tilbage?

--------------------------------------------------------------------------------

Hej Lars-Bo Johansen,

Vi har talt med John Gantzhorn, Mogens Elmer, der ligeledes har modtaget din mail, der er rettet til Bente Elmer.

Problemet med dit Kenwood navigationsanlæg er enestående. Hverken hos forhandleren eller hos importøren kender vi til de problemer du beskriver, hvorfor det er vanskeligt at få den identificeret i og med at de er periodiske. Der er indtil videre gennemført hvad der er muligt for at gennemchecke opsætningen mv. med hjælp fra de leverandører, der har været involveret. Som det sidste er det forsøgt at placere antennen anderledes og uden den hindring det ville være, hvis den sad som oprindeligt tiltænkt. Denne alternative placering er selvsagt ikke hvad der er tiltænkt, men alene hvad der er forsøgt som sidste mulighed for at finde en løsning. Det er klart, at den synlige placering er uskøn.

Den sidste mulighed der eksisterer er, at man låner din bil og afprøver systemet ved kørsel i det område, hvor du oplever udfald, ergo kører nøjagtig samme ruter mv. som du, og der ser, hvilke problemer der opstår. Denne kørsel vil blive gennemført af en af de teknikerne, der har arbejdet med bilen. Kontakt venligt John Gantzhorn herom for aftale om hvornår denne prøvekørsel kan ske. Mogens Elmer stiller en anden bil til din rådighed imens.

Vi forstår, at man hos Mogens Elmer har understreget, at det ikke er nødvendigt at du kommer til dem for at få løst diverse problemer, serviceeftersyn mv. Det opfatter vi således som dit valg, at du forbliver kunde hos Mogens Elmer.

Ligeledes har vi fået oplyst, at der flere gange har været stillet lånebil til rådighed. At der betales kr. 75,- pr. dag er netop for ikke at betale en selvrisiko ved skade. Du kan vælge at låne bilen uden betaling, men mod at betale en selvrisiko kr. 3.000 ifald, der sker skade på bilen, mens den er i din varetægt.

For god ordens skyld skal nævnes, at 2007 kort ikke var udkommet, da I købte jeres bil. En opgradering til nye kort kan fås. Tom Lingskov, Mogens Elmer kan oplyse prisen derfor.

Samlet vil jeg beklage, at denne information ikke har været tilstrækkelig klart formuleret. Vi håber at ovenstående vil medføre, at den fejl I oplever ved navigationssystemet bliver fundet. Spørgsmål om bremsere samt serviceeftersyn svarer John Gantzhorn direkte til dig.

Med venlig hilsen
Suzuki Bilimport Danmark A/S

Gitte Dybro
Truuuuuuuuut fra LB
10. feb 2008 22:15  

8

hvorfor kom svar nr. 7 nu derop? iiiiiiiiiih
Truuuuuuuuut fra LB
10. feb 2008 22:18  

9

Jeg syntes helt klart at de skal prøve at udskifte hele anlægget. For det er jo tydeligt at der er noget ravende galt med anlægget.
Jeg tror heller ikke på den med at 2007. kort ikke er udkommet i 2007, hvor du har købt bilen.
Ellers kan de jo bare tage deres skod igen, og betale dig dine penge tilbage, hvis de ikke gider hjælpe dig.
Ellers er der jo kun forbrugerstyrelsen tilbage.
6. maj 2008 21:37  

10

så har jeg hørt fra suzuki der nu skriver flg.

Hej Lars-Bo

Hermed bekræfter jeg at vi gennemgår installationen af dit Kenwood-system, og en gang for alle, får rettet problemet med manglende satellit-kontakt.

Jeg kontakter dig telefonisk for en nærmere aftale, når mekanikeren og jeg kan cleare en tid sammen.

Mht. Lånebil, er dette en usædvanlig situation, som vi ikke normalt kommer ud for, og jeg kender ikke mulighederne herfor.

Dette undersøger jeg naturligvis nærmere, men må forberede dig på at det ikke er sikkert at jeg kan tilbyde dig en lånebil.

Mvh

Martin Hansen
Suzuki Bilimport Danmark A/S.

Hvad synes i om den melding?????
Truuuuuuuuut fra LB
10. maj 2008 11:36  

11

jeg var godt nok brændt af.

Er det ikke noget for DR-kontant eller sådan noget?
10. maj 2008 18:24  

12

Ymer skrev:
jeg var godt nok brændt af.

Er det ikke noget for DR-kontant eller sådan noget?


Ja det var faktisk en meget meget god idé med kontant, basta eller hvad de programmer nu hedder smilie
Det kunne da være fedt hvis de ville tage den sag og give suzuki danmark tør på smilie
Også kunne de jo samtidig lave lidt reklame for clubben smilie
31. mar 2009 18:57  

13

Skru bissen... Bare nævn ordet Kontant, Operation X osv overfor Gitte Dyrbo... Så skal du se hvad der så sker...
Rep. af biler - sker hver eneste dag
1. apr 2009 09:39  

14

SuzukiHansen skrev:
Skru bissen... Bare nævn ordet Kontant, Operation X osv overfor Gitte Dyrbo... Så skal du se hvad der så sker...


Velkommen til et nyt år! smilie
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio