logo banner
24. jun 2008 09:01  

Motorvarmer og Batteri kapacitet

Hejsa,

Vi har motorvarmer i Swift 1,5. I vinters var der en gang hvor jeg kom ud om morgenen til en varm bil men der var ingen strøm på. Værkstedet sagde at det måske er fordi Webasto varmeren skal have et større batteri. Men så har jeg kørt med den lige siden og har også brugt varmeren, uden problemer. Så igår aftes satte jeg den til fordi der jeg synes der er så koldt og blæsende iøjeblikket. Og her imorges var bilen dejlig varm, men igen HELT død uden strøm. Jeg ventede en time og derefter kunen den starte fint, men alt elektrisk udstyr var " reset" i bilen. Generatoren lader fint med 14, 4 Volt så det er ikek den der er noget galt med.

Nu har jeg fået en tid på værksted. Men er det bare et større batteri der skal til ?

Kører sådan en Webasto virkelig på batteri ? . Jeg troede at den lavede et eller andet fikst med noget benzin og Olie eller ?

Kan der være andet galt ? .

Jeg hader virkelig de her Swift "random" fejl. Der er bare så mange af dem.

Venlig Hilsen

Michael
1,5 5D, Alufælge, Motorvarmer, Aircondition, læderrat, Alu og lædergearknop, læder gearmanchet, sædevarme, baksensor, bagklapbeskytter, tågelyger, Sølvfarvet.
VVVYYYYYYYYYLLLLDT FEEEEEDDDD

24. jun 2008 09:40  

1

motorvarmeren er da mig bekendt et benzinfyr der som navnet siger bruger benzin til at varme bilen med, self. bruger det da også lidt strøm men det burde bestemt ikke være så meget til at kunne dræne batteriet.

Når det så er sagt har min indtil flere gange haft drænet batteriet, bare af at stå når det var koldt. Jeg kom til den konklusion at batteriet var ved at skvatte sammen og skiftede det til et eXide og har ingen problemer haft siden...

Det er jo også kun et ~36AH batteri der sidder standard med mit det nye er mener det er 50AH
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
24. jun 2008 11:08  

2

Har ingen problemer haft med min. Hvor lang tid har du den til at kører? I vinters havde jeg den på max 35 min.

24. jun 2008 11:29  

3

Hej en webasto kabine og motorvarmer bruger osse strøm lige som alle andre modeller og mærker. Vi kan osse risikerer at vi ikke kan starte lastbilen om morgenen efter vi har sovet med fyret tændt hele natten, et lille tip eller trick er at blinke med langlyset da batteriet så at sige for et chok, det virker ofte på lastbilen
24. jun 2008 11:34  

4

Hejsa,

Den kører ca 70 km hver dag, så det er ikke korte ture. Men tophjælp checkede generator og lade effekt og den var fin. Men det var mærkeligt at jeg kunne tænde bilen ca 40 min efter at jeg ikke kunne. Så der må den have fået lidt strøm.

Men nu har jeg da lidt info jeg kan sige til Suzuki så de ikke " bare " skifter batteriet uden at checke andet.

Hilsen

Michael
1,5 5D, Alufælge, Motorvarmer, Aircondition, læderrat, Alu og lædergearknop, læder gearmanchet, sædevarme, baksensor, bagklapbeskytter, tågelyger, Sølvfarvet.
VVVYYYYYYYYYLLLLDT FEEEEEDDDD
24. jun 2008 18:31  

5

Jeg har kun kørt mit batteri død en gang med motor- kabinevarmeren.
Men tror generelt at det er et billigt skod batteri der sidder på swiften med for lidt ampere så snart man har monteret anlæg og andet udstyr.
24. jun 2008 18:35  

6

batterierne der sider i fra fabriken er billige batterier. det gør de for at holde prisen nede. køb et godt batteri ved en batteri forhandler.
25. jun 2008 01:26  

7

Ok Super tak

Jeg beder bare Suzuki om at sætte et godt batteri i bilen. Man kan vel ikke selv købe et og få dem til at sætte det i ?. Hvilket et skulle jeg i såfald købe ?

Hilsen

Michael
1,5 5D, Alufælge, Motorvarmer, Aircondition, læderrat, Alu og lædergearknop, læder gearmanchet, sædevarme, baksensor, bagklapbeskytter, tågelyger, Sølvfarvet.
VVVYYYYYYYYYLLLLDT FEEEEEDDDD
25. jun 2008 15:26  

8

Jeg havede samme problemer med at mit fyr brugte for meget strøm, jeg måtte købe et nyt batteri på 44 AH (imod de 36 AH der sad i ) jeg bruger flittigt mit fyr os i drivein fx.
Og har ikke haft problemer siden.

Pris for batteriet incl. montering blev li over 1000,-

En tommelfingerregl siger at fyret ik ska køre i længere tid end den efterfølgende køretur varre. smilie
Den uden grydeske smilie
17. nov 2009 16:52  

9

Hej Swift´er


Jeg ved godt at denne post ikke er helt ny men, det er således at en varmer bruger strøm til at pumpe brændstof frem til forbrændingskammeret, der sidder et gæøderør som antænder brændstoffet og en combustion air fan (forbrændingsluft blæser) alt sammen nået som bruger strøm - dertil kommer selvfølgelig kabineblæseren, ur og evt. GSM-starter.


Tommelfingerreglen er således: køretid = varmetid

Vare din køretur ca. 15-20 min bør din varmer ej heller køre mere end 15-20 min.


Og ja, standard akkumulatoren på 36 Ah er ikke en bønne værd når der er varmer i - man skal som min. op på 44-45 Ah og gerne mere - evt. en forbrugsakkumulator i stedet for en startakkumulator.


Frydendal
17. nov 2009 17:27  

10

Jeg har fået sat et stort diesel batteri på min, og der har ikke været problemer siden med at starte, når motor- og kabinevarmeren har været i drift smilie
Jeg kan ikke huske hvor mange AMP det er på. Men det er over 50. AMP smilie
17. nov 2009 17:54  

11

Jeg har haft fyr i min siden starten af sidste år, og stort anlæg, på std. batteriet. Det har ikke strejket endnu ;)
20. nov 2009 09:55  

12

jeg har samme problem med min.

Kan det betale sig at købe et batteri hos t-hansen til 500, eller skal man smide 300 mere og købe et varta?

Og så må jeg give dig ret i alle de fejl, utroligt de kan slippe af sted med med at lave sådan noget lort, og de ikke hænger på dem.
20. nov 2009 14:24  

13

Så vil jeg helt klart anbefale dig at give det lidt ekstra og købe et varta batteri smilie
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio