Hey...
Efter ca. 1200 km nede på den sydtyske motorvej begyndte den orange lampe (med en bil og en svensknøgle) at lyse. Den sidder i samme felt som venstre blinklys-lampen.
Da triptælleren stod på 14.500 regnede jeg med, at det bare var en "husk service"-lampe. Men jeg fandt så ud af, at bilen ik ville køre over 100 km/t. Og der var ingen trækkraft i den overhovedet. Og det kørte vi så med over et bjergpas... ikke smart... vi valgte at holde ind til side... åbne kølerhjelmen... få lugten af meget varm (brændt) motor væk... efter 10 min startede vi bilen igen - og den kørte resten af vejen til italine, og hele vejen hjem, uden problemer... med op til 170 km/t.
Det er en DDiS... og hva søren skete der lige??? Var det bare en fejl i benzin-tilførslen? Eller en slags sikring/spærring mod overophedning? Den viser der indikerer motorens temp var under hele turen ned og hjem midt i feltet (ligesom den altid er).
Suzuki SWIFT 1,3 DDiS m. armlæn.