logo banner
12. okt 2008 09:33  

Motorvarmer

Jeg har en Suzuki Swift 1,3 GLX,5D og nu overvejer jeg, om jeg skal investere i en motorvarmer til den. Men jeg ved ikke om det vil være en god investering. Jeg har kun ca. 3 km. til arbejde, så det er nogle korte turer, som jeg har i den. Er der nogle som evt. kunne fortælle om det ville være en god ting med en motorvarmer, her i den kolde tid, når det er sådan nogle små turer, som jeg ligger og køre?

12. okt 2008 09:37  

1

Kigger lige med.. Har nemlig samme spørgsmål.
Dog har jeg en 1300 DDIS og cirka 8 km til arbejde smilie
Suzuki Swift GT På: Swift Club Danmark & Bilgalleri.dk
12. okt 2008 10:42  

2

Jeg kan ihvertfald kun anbefale en motor- og kabinevarmer smilie
Der er altså ikke noget der er bedre end at komme ud i en dug- /frostfri bil, med en varm motor.
Det er jo aldrig godt at køre småture, om det er en benzin eller disel motor, så det vil altid være godt for bilen, når man ikke laver alt for mange koldstarter. Især om vinteren, når der er koldt.
12. okt 2008 10:45  

3

Jeg har 25 km til arbejde og jeg nyder at komme ud i en varm bil om vinteren. Enten ingen is på ruderne eller meget let at skrabe af.

Bilen starter også med det samme. Ikke noget med at den lige skal dreje i 2-3 sek.
Hvis men er ligeglad med varmen i kabinen, slukker man bare for blæseren. Så er det kun motoren der bliver varmet.

Om sommeren kan man sætte den til kun at blæse, så der ikke er for varmt i kabinen, hvis bilen står i solen.

Den jeg har er en Webasto og den bruger omkring 0,5 liter benzin i timen. Nu om morgen køre den ca 10. min, dvs. ca 0,8 kr pr. morgen. Om vinteren skal den nok køre 20-30 min. dvs. 2-2,5 kr pr morgen.

Din motor vil elske dig for det! smilie
12. okt 2008 13:23  

4

Jeg vil helt klart anbefale det netop til de korte ture da motoren her er opvarmet og så er det en dejlig varm bil at komme ind i om vinteren, og så slipper man for at skrabe ruder.
smilie Venter forventningsfuldt på foråret smilie
12. okt 2008 15:14  

5

Selvom den bruger lidt brændstof til at varme er det "peanuts" i forhold til hvad en iskold motor bruger af brændstof når man skal køre i den....
Samtidig med tænder man jo med det samme for Elbagrude og Aircon/varmeblæser....
Jeg frotryder stadig, jeg ikke var klogere da jeg handlede bil og så få monteret sån' tingest fra starten....
Istedet lejer jeg nu en garage til kr. 550,- i måneden for at bilen kan stå tørt og godt..
Så umiddelbart ville motor/kabinevarmeren hurtigt være tjent hjem igen
Fordelen ved garage er jo selvfølgelig at den ikke er så udsat for hærværk, "Bilkabuler" osv. smilie
Man bliver aldrig helt færdig med sin SWIFT smilie smilie smilie
Mikael Stoustrup
12. okt 2008 15:20  

6

ja en koldstart trækker tænder ud. Især når der er minus grader.
Jeg har hørt at min werbasto bruger 1. dl på en halv time, og det er jo ingenting i forhold til hvad man bruger på en koldstart.
12. okt 2008 23:29  

7

Som tommelfingerregl siger man at motorvarmeren ik må forvarme i længere tid end der efterfølgende skal køres. Ellers risikerer du at batteriet bliver fladt.
Den uden grydeske smilie
13. okt 2008 06:38  

8

Cato skrev:
Som tommelfingerregl siger man at motorvarmeren ik må forvarme i længere tid end der efterfølgende skal køres. Ellers risikerer du at batteriet bliver fladt.


Jeg har lige fået et nyt stort batteri på for det samme. For det originale batteri er simpelthen alt for lille til at trække motor- og kabinevarmer og alt det andet smilie
13. okt 2008 11:25  

9

følger lige med....
Skal lige høre hvad det koster for sådan en motorvarmer...????
13. okt 2008 15:19  

10

Cherin@4800 skrev:
følger lige med....
Skal lige høre hvad det koster for sådan en motorvarmer...????


10000-13000. kroner monteret, efter hvad for nogle ure/fjernbetjeninger du vil have.
14. okt 2008 06:46  

11

KU8 skrev:
Cherin@4800 skrev:
følger lige med....
Skal lige høre hvad det koster for sådan en motorvarmer...????


10000-13000. kroner monteret, efter hvad for nogle ure/fjernbetjeninger du vil have.


Kender du prisen på monteringen alene???

Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
14. okt 2008 17:22  

12

Jeg gav selv omkring 4 k mener jeg i montering af min. Ved det ikke præcist da min blev hevet af mine forældres gamle bil og derefter smidt på min.
14. okt 2008 19:46  

13

14. okt 2008 19:46  

14

ups en fejl
14. okt 2008 22:08  

15

Ja det er meget godt med motor varmer. Men Men Men. Nu skriver du at du kun køre 3km. Hhvornår skulle generatoren nå at lade dit batt op igen. Motor varmer er ikke beregnet til korte ture, jo det kan du godt. men så for du nok også udskifet et par batt.
Mek.
14. okt 2008 23:00  

16

Matcher svar nr. 7
15. okt 2008 08:12  

17

De priser jeg har i mine lister er som følger:

--------------------------------------------
Prisliste før face-lift og dieselmodel
--------------------------------------------
Webasto Motor og kabinevarmer
Deler: 6.096,-
Arbejd: 2.625,-
Totalt: 8.721,-



--------------------------------------------
Prisliste for face-lift og dieselmodel
--------------------------------------------
Webasto Motor og kabinevarmer
Deler: 6.096,-
Arbejd: 3.375,- Benzin (diesel 3.745,-)
Totalt: 9.471,- (9.841,-)


Hvorfor arbejdsprisen har gået op siden facelift-modellen aner jeg ikke.
Måske er det en opjustering af den arbejdstid de har erfaret.
Jeg vil da tro der ikke er særlige forskel på de to modeller i forhold til det arbejd der skal laves.

Det er priser fra mit Suzuki Værksted i Rødekro/Sønderjylland O.H. Automobiler.
Også kendt som de Suzuki Værksted der har bedste service i hele verden.
(Det er min erfaring!)

Ring dem og hør, fordi jeg altid har fået en lavere pris fra værkstedet end hvad der står opført i prislisten.
www.oh-automobiler.dk/
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio