logo banner
7. jan 2009 10:52  

Bosch Aerotwin - forkert model?

Jeg var på udkig efter nye viskerblade til min Swift og fandt så frem til at Bosch Aerotwin A531s var det jeg skulle have. Fint - hen til Bilka og købe, men her har de kun noget som hedder AR531s. Kiggede på pakken og her var Swiften fint understøttet, så jeg tænkte at der nok var kommet en opdatering med nyt modelnummer.

Men nu er jeg godt nok en smule irriteret på viskerne, for de virker slet ikke så godt som de gamle gjorde, da de var nye. Problemet, som jeg ikke har et billede af, viser sig i enderne af viskerne, hvor der ikke bliver trykket ordentligt ned på ruden - viskerne buer altså ikke nok indaf mod ruden. Og så er der også en bred streg ca. i synsfeltet ud fordan passageren, men også nogle gange for førren. Alt-i-alt ikke særlig tilfreds i forhold til hvad jeg ellers har læst om folks erfaring med Aerotwin.

Monteringen burde være korrekt, da de sidder "løst" og kan vippe. Kan ikke se at de kan sidde anderledes.

Har jeg valgt nogle forkerte viskerblade, da jeg valgte AR531s?

7. jan 2009 11:42  

1

Kør hen til din nærmeste Renault forhandler, ja RENAULT forhandler, og køb et sæt visker til en CLIO 2... Så får du borsh Aerotwin som passer til swiften og næsten til halvpris af hvad bilka skal ha for dem....

og det var : nærmeste Renault forhandler, CLIO 2, Næsten halv pris, og afsted med sig i en fart...

smilie smilie smilie smilie smilie smilie smilie
Hilsen Motsen
Gone in swifty seconds
7. jan 2009 11:49  

2

i dette dokument rb-aa.bosch.com/aa/de/kfz-teile/produktfinder/media/Wischer.pdf fremgår det af side 21 at A513S/AR513S er komplet ligegyldigt! og ikke mindst at A513S/AR513S er dem til Clio II.

Altså må der være noget galt med dine eller de er monteret forkert, men det kan jeg heller ikke se hvordan du skulle kunne.

Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
7. jan 2009 16:40  

3

Motsen: Ja, det trick havde jeg også læst om, men havde brug for dem hurtigt da de gamle viskere godt nok ikke kunne lide frosten + de ikke var særlig gode i forvejen. Havde, da det var værst, kun et meget begænset helt frit synsfelt at køre med.

HypeTaxx: Jeg har også skrevet til Bosch og faktisk fået svar om at jeg skal ringe til vedkommende. Det gør jeg i morgen formiddag. Så må vi se hvad han har at sige. Jeg synes dog ikke at jeg kan gennemskue at der skulle være en fejl i min montering, men det må jeg se på.
8. jan 2009 13:10  

4

Har talt med Bosch og er blevet henvist til et af deres service centre, hvor de vil se på viskeren og om viskerarmen evt. ikke trykker hårdt nok. Når jeg har fundet ud af problemet der, vil jeg endten få byttet viskerne i Bilka eller fået bilen fixet hos Suzuki.

A531s og AR531s er den samme model. R står for "Retro fit", men førhen stod R for "Right" eller "Ricts" ("højre" på tysk), hvilket ikke bliver brugt mere.

I får lige en opdatering når jeg har fået svar fra Bosch, hvilket jeg regner med at få i morgen tidlig, når jeg triller ind hos dem.
9. jan 2009 08:39  

5

Så har jeg været hos Bosch Service Center og her mener de ikke at der er noget i vejen med viskerarmene og det derfor må være en fejl på viskerbladet. Da jeg har købt dem i Bilka, må jeg forbi bilka (hvis jeg kan finde kviteringen!) og få dem byttet.

Hvis det heller ikke hjælper, må jeg prøve nogle andre viskerblade.
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio