Cyberviking skrev:
Hej Nicolai
Jeg har ATM i min Swift af samme årsag som dig. Det fungerer rigtig godt, men hvis man er vandt til et "million-gear" som fx i Opel Corsa, skal man lige vende sig til, at man tydeligere kan mærke, at den skifter gear.
Jeg er vant til at køre i en Citroën C3 med aut. Jeg kender alle fordelene ved det. Har aldrig kørt med at andet da aut. er et kørekort krav hos mig.
Jeg er dog interesseret i at høre lidt mere of gearskiftet. Hakker det meget? det er da ærgeligt, hvis det er tilsældet. Det skulle jo helt køre rimeligt glidende.
Et tip:
Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvor lang tid, du har haft din bil, men når du lærer den at kende, og nogenlunde ved, hvor og hvornår den plejer at skifte, kan du gøre gearskiftet blødere, hvis du, lige før Swiften selv skifter, letter dit tryk på spederen en anelse.
Min far havde problem med, at hans C3er hakkede meget i det sidste gear. Han kørte ned på Citroën i Skive, og det viste sig, at det var magnetventilerne, som skulle skiftes. Efter dette holdte "Citronen" op med at hakke. Snark evt. med Suzuki, om dette også kan være tilfældet i din.
Kan du også ændre til KM/L i øko displayet, ved at trykke på display knappen?
Held og lykke med din også! Og endelig: hvad er DiTEC?
Venlig hilsen
Nicolai