Er der ikke en der ved, om jeg kan montere en 4-trins aut-gear kasse (vidstnok ZHA
) i en Swift 1,0 (G10A) som kører med en 3 trins aut-gear kasse (vidstnok ZHF
) ?
Det jeg mest er interesseret i er, om trækakslerne passer i længde og størrelse, om ledningsnettet umiddelbart kan anvendes uden modificering, om elektronikboksen til gearet også fungerer til en 4-trins, om gearvælgeren kan bruges (selvom den kun har P-R-N-D-2-L og ikke P-R-N-D-3-2-L stillinger) om selve gearkassen umiddelbart kan skrues på motoren i de samme skruehuller, om den passer i ophængene og om momentomformeren passer på krumtappen.
Og så lige om det overhovedet er en god ide at skifte fra 3 til 4 trins, hvis man gerne vil have motoren til at gå ved lidt lavere omdrejninger på landevejen. Der er jo ikke meget fis ved det, hvis 4-gearet i en 4-trins er lige så lavt som 3-gearet i en 3-trins, og der så bare er et gear mere at skifte igennem.
Er der iøvrigt lock-up på en 4-trins? Det er der uheldigvis ikke på en 3-trins.
Er der en mekker der ved besked?