Der er en oliepind i aut gearkassen, ligesom den på motoren.
Den trækker man op og aflæser oliestanden, ligesom på motoren.
Der er dog den forskel, at aut gearets oliestand aflæses med gennemvarm motor, og med motoren kørende, og vælgeren i "P".
Der efterfyldes i det samme rør/hul som målerpinden sidder i.
Pas på med at overfylde eller køre med for lav oliestand. Det påvirker skiftet meget om der bare er en kvart liter for meget eller for lidt. (Afstanden fra "min" til "max" mærket er en kvart liter)
Husk hvis du skifter olien på gearet skal du også skifte filteret. Det sidder inden i gearkassen, så du skal skrue bunden ud for at komme ind til filtret. (og rens så lige bunddækslet og magneterne indeni for metalslam)
Og brug nu den rigtige olie til at efterfylde med. Ved filterskift/olieskift får du langt fra alt olien ud, kun omkring 1-2 liter af ialt 5-6 liter. Resten sidder i converteren, og lader sig ikke sådan skifte.
Så hvis olien er meget beskidt eller lugter brændt, kan det være nødvendigt at skifte olie 4-5 gange over en uges tid for at få udskiftet næsten det hele.
Olien skal være pæn rød og må ikke lugte brændt. Desuden skal den være "fedtet".
(Ja al olie er vel fedtet, men gammel aut gear olie bliver altså mindre fedtet med tiden, modsat gamle onkler og tanter der altid bliver mere fedtet med tiden
)