Efter at have kontaktet suzuki.dk, ang mit problem, modtager jeg denne mail:
Kære Michael Madsen,
Tak for din henvendelse. Vi forstår godt at det er en uheldig situation du er endt i, og kan forstå på Thisted Motor Compagni, at der er tale om uheldige sammenfald i den service, som de har forsøgt at yde dig.
Det er vor opfattelse, at dit værksted drives godt og med en god kommunikation til kunderne.
I denne sag er det væsentligste, som du selv skriver, at det er ejerens forpligtelse at sørge for at der foretages de nødvendige eftersyn. Det er en service fra værkstedets side, at der udsendes indkaldelsesbreve til rusteftersyn, der i øvrigt er gratis. Selvfølgelig er det ærgerligt, når der sker fejl i forsendelserne, hvilket åbenbart er sket her, hvor brevet, der skulle ramme bilens ”fødselsdag” ikke er modtaget og at du tilmed har fået et nyt, der aldrig burde have været sendt. Men det ændrer ikke på at ansvaret er dit.
Din rustgaranti bortfaldt allerede i sensommeren. Det er blot først nu at du er opmærksom på det.
Vort tilbud om fornyet rustgaranti er et tilbud til de Suzuki-ejere, der af den ene eller anden grund - som du - har fortabt den rustgaranti, som bilen er ”født” med og som er udstedt af fabrikken. Der er altså tale om et tilbud med en tilsvarende dækning og et tilbud som du kan vælge til eller fra som du vil.
Vi håber at dette har belyst rustgarantiforholdene og kan kun beklage, at du har overset din normale termin for rusteftersyn. Vi håber at du trods dette fortsat vil være en glad Suzuki-bilist.
Med venlig hilsen og god jul
Suzuki Bilimport Danmark A/S
Så til alle jer andre glade Swift ejere, må jeg opfordre jer til at HUSKE datoen for jeres nyfødte og evt. oprette en "sticky note" på jeres mobil-telefoner, så I undgår dette problem...
300 kmt på Hellerupmotorvejen med en solsort i øjet..