logo banner
31. okt 2006 19:53  

Forhandler valg

Hejsa.

Da tiden er inde til at erhverve mig en ny swift står jeg overfor følgende valg.

Hvilken forhandler skal jeg vælge?

Jeg er bosiddende i stor københavn, kender ikke rigtig nogen suzuki forhandlere, og skal selvfølgelig være en med god service og trang til rabat ;o)

Hvor har i købt og hvad kan i anbefale.

/Martin N
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Martin N

31. okt 2006 20:29  

1

Jeg købte hos ebbe elmer på jagtvejen. Dengang jeg købt tog jeg ham for leveringens tiden var korteste. fik ikke så meget rabat igen. Men købte heller ikke så meget fra standard. tror jeg sparede 5.000 på tågelygter, sænkningssæt, måtter, metallak osv.. små ting. Men siden hen har jeg fået kanon behandling og kanon service samt gode priser som de er til at snakke om. Det er ebbe elmers søn mikkel elmer som var sælger..
SWIFT EXTREME
31. okt 2006 21:40  

2

Mogens elmer på Amager. Der er bare en kanon kunde betjening. Prøv at køre forbi dem..
Mek.
31. okt 2006 23:39  

3

Jeg tror at alle forhandlere er mægtig flinke, når de skal sælge en bil. Det er straks noget andet, når der er noget galt med bilen. Det har jeg måttet sande, efter at have ventet over en måned på at få sat et skørtsæt på ordentligt (de havde sat det ret grimt på efter en skade), samt et nyt Swift-emblem og en ny kofanger.

Min hævn bliver at få lavet service et andet sted, hvis de ikke opper sig.
1. nov 2006 11:29  

4

Ebocaj ... det kunne være interessant at vide hvor? Ikke at vi skal starte en sortlistning af forhandlere ... men alligevel smilie
Suzuki Swift 1.5 GL-A 2006 Koksgrå. Aircon, læderrat, midterarmlæn & rørhale smilie
1. nov 2006 12:12  

5


Drop de københavnske arrogante forhandlere!! smilie

Tag en tur til jylland eller Falster (Breitenstein Biler,Randersvej,Nykøbing F.) - sidstnævnte slog jeg til hos, da de KLART havde den bedste service (til UG og pil op) og ikke mindst pris/rabat set i forhold til de københavnske forhandlere (her tænker jeg på Ebbe Elmer Biler, Jagtvej,København N samt Tage Jacobsen Biler, Frederikssundsvej, København NV) + ballerup = Helge Andersen Automobiler,Energivej, Ballerup - som ikke lever op til god service og bestemt ikke er meget for, at give os prisbevidste kunde en god rabat. Jeg taler selvfølgelig af egen erfaring, men kort fortalt er prisforskellen i rabat ca. 10.000 kr. og den gode service som vi alle ønsker, er efter min mening, kun at finde syd på - når vi altså snakker bilkøb. Nu fik jeg min swiffer i går og kørte derfra med en oprigtig positiv oplevelse og især engagementet fra forhandlerens side gjorde stort indtryk!
Dertil skal det siges, at jeg besøgte førnævnte forhandlere med forventning om mindst en middelmådig behandling, men de ville hverken give rabat (i hvert fald ikke den som I andre har skrevet om inde i dette forum) og tillod sig, at bilde mig ind, at min byttebils pris først var noget, som man aftalte EFTER, at jeg havde skrevet under på slutseddel og modtaget Swiften...tsk tsk! smilie Desuden undskyldte de, at siden det var en SÅ populær bil, kunne de ikke strække sig mere mht. rabatten. Igen viser turen sydpå sig, at det heller ikke passer.
Jeg bor selv i København Ø. og synes absolut turen sydpå var bestræbelserne dét værd. Du kan jo altid overholde dine service besøg her i København eller omkreds smilie

Mvh. Benjamin.

PS. Kanon valg af bil - meget bil for pengene - den kører jo som en drøm! smilie
1. nov 2006 13:53  

6

Kan overhovedet ikke se hvad god service har med størrelsen af rabatten at gøre,- det er sgu da to vidt forskellige ting.

Og som med så mange andre ting er der mange varer der koster lidt mere i København and andre steder, da husleje, lønninger er højere der end andre steder, deraf måske en lavere rabat.

Personligt gad jeg aldrig kører det halve land rundt for at se hvor meget rabat jeg kan få,- måske fordi jeg også sætter pris på min kostbare tid!



smilie smilie smilie
1. nov 2006 14:03  

7

smilie Dumsmart bemærkning her tror jeg....

Men ja, din tid må da godt nok være kostbar, hvis du ikke gider bruge et par hundrede kroner til benz for lige at drøne et smut til sydsjælland for at spare (som i eksemplet ovenfor) 10.000 kr. mod eksempelvis 5.000 eller mindre i hovedstadsområdet...

Det er noget af en timepris du tager dig for din fritid... smilie smilie

Ja min fritid er kostbar, men det er da lidt af det sjove, at bruge sin fritid på at tøffe lidt rundt og opleve lidt, handle lidt osv.... Men det er jo måske bare mig... smilie
In Tha Hizzle 4 Shizzle My Nizzle!
1. nov 2006 14:26  

8

Lolle127 skrev:
smilie Dumsmart bemærkning her tror jeg....

Men ja, din tid må da godt nok være kostbar, hvis du ikke gider bruge et par hundrede kroner til benz for lige at drøne et smut til sydsjælland for at spare (som i eksemplet ovenfor) 10.000 kr. mod eksempelvis 5.000 eller mindre i hovedstadsområdet...

Det er noget af en timepris du tager dig for din fritid... smilie smilie

Ja min fritid er kostbar, men det er da lidt af det sjove, at bruge sin fritid på at tøffe lidt rundt og opleve lidt, handle lidt osv.... Men det er jo måske bare mig... smilie


Jamen det er da fint at du forbinder service sammen med størrelse af rabat.

Kald du det bare dumsmart,- men det gør jeg altså ikke.

Men du bor selvfølgelig også i sydsjaelland.. smilie
1. nov 2006 15:30  

9

Det er jo netop ikke det jeg siger.... smilie

Service hænger ikke sammen med rabat... - Men overall indtrykket for mig bliver da med sikkerhed bedre, hvis jeg på bundlinien kan se at jeg har sparret 8-10.000, kontra ingen besparelse... Så kan sælgeren danse nok så meget rundt om bilen, vise små detajler og funktionelle finesser, men så længe jeg får min bil, og er klar over at jeg det næste stykke tid har mulighed for at komme med problemer osv. til ham, så er jeg tilfreds og føler at jeg har fået en god service - og igen, det pynter ski'sme da på mine tanker om handlen, og sælgerens grad af "service-minded-hed" hvis jeg har sparret en røvfuld penge...

Men jeg kan næsten tyde at du ikke helt har fange hvad jeg skrev smilie - For det med dumsmart, det var jo netop min bemærkning der var dumsmart, og havde intet med det du skrev, at gøre...

For lige at tage den hele vejen - smilie - Ja jeg bor sydsjælland, ikke I... smilie
In Tha Hizzle 4 Shizzle My Nizzle!
1. nov 2006 16:33  

10

Lolle127 skrev:
Det er jo netop ikke det jeg siger.... smilie

Service hænger ikke sammen med rabat... - Men overall indtrykket for mig bliver da med sikkerhed bedre, hvis jeg på bundlinien kan se at jeg har sparret 8-10.000, kontra ingen besparelse... Så kan sælgeren danse nok så meget rundt om bilen, vise små detajler og funktionelle finesser, men så længe jeg får min bil, og er klar over at jeg det næste stykke tid har mulighed for at komme med problemer osv. til ham, så er jeg tilfreds og føler at jeg har fået en god service - og igen, det pynter ski'sme da på mine tanker om handlen, og sælgerens grad af "service-minded-hed" hvis jeg har sparret en røvfuld penge...

Men jeg kan næsten tyde at du ikke helt har fange hvad jeg skrev smilie - For det med dumsmart, det var jo netop min bemærkning der var dumsmart, og havde intet med det du skrev, at gøre...

For lige at tage den hele vejen - smilie - Ja jeg bor sydsjælland, ikke I... smilie



Ordkløver... smilie
1. nov 2006 16:56  

11

MrSuzuki skrev:

Drop de københavnske arrogante forhandlere!! smilie

Tag en tur til jylland eller Falster (Breitenstein Biler,Randersvej,Nykøbing F.) - sidstnævnte slog jeg til hos, da de KLART havde den bedste service (til UG og pil op) og ikke mindst pris/rabat set i forhold til de københavnske forhandlere (her tænker jeg på Ebbe Elmer Biler, Jagtvej,København N samt Tage Jacobsen Biler, Frederikssundsvej, København NV) + ballerup = Helge Andersen Automobiler,Energivej, Ballerup - som ikke lever op til god service og bestemt ikke er meget for, at give os prisbevidste kunde en god rabat. Jeg taler selvfølgelig af egen erfaring, men kort fortalt er prisforskellen i rabat ca. 10.000 kr. og den gode service som vi alle ønsker, er efter min mening, kun at finde syd på - når vi altså snakker bilkøb. Nu fik jeg min swiffer i går og kørte derfra med en oprigtig positiv oplevelse og især engagementet fra forhandlerens side gjorde stort indtryk!
Dertil skal det siges, at jeg besøgte førnævnte forhandlere med forventning om mindst en middelmådig behandling, men de ville hverken give rabat (i hvert fald ikke den som I andre har skrevet om inde i dette forum) og tillod sig, at bilde mig ind, at min byttebils pris først var noget, som man aftalte EFTER, at jeg havde skrevet under på slutseddel og modtaget Swiften...tsk tsk! smilie Desuden undskyldte de, at siden det var en SÅ populær bil, kunne de ikke strække sig mere mht. rabatten. Igen viser turen sydpå sig, at det heller ikke passer.
Jeg bor selv i København Ø. og synes absolut turen sydpå var bestræbelserne dét værd. Du kan jo altid overholde dine service besøg her i København eller omkreds smilie

Mvh. Benjamin.

PS. Kanon valg af bil - meget bil for pengene - den kører jo som en drøm! smilie



Angående rabat så tror jeg det kommer meget an på hvad man køber af udstyr. Hvis man har købt en swift til 220.000 som cyberswift så får man også de 18.000-20.000 i rabat som ham. og hvis man køber den stort set standard så kan man heller ikke forlange at man får så meget i rabat. Sælgerens job er at få så meget ud af kunden som muligt. Og kundens job er at få så meget rabat som muligt. Så Det du snakker om at de ikke giver rabat er ikke et udtryk for dårlige sælger men snarer dårlige købere...

Dvs at den sælger som får 5.000 mere ud af en salg en anden sælger må alt andet lige være en bedre sælger.. Da jeg købt min swift kunne jeg vente mellem 2 måneder og 5 måneder hos forskellige forhandlere. Jeg snakkede godt med sælgerne hos ebbe elmer, selv om han måske ikke var så klog at høre på følte jeg alligevel at kvaliteten holdt samt at de kunne levere bilen 4 uger hurtigere en den næste forhandler på listen så..

Det problem er der ikke så meget længere. Man behøver skam heller ikke at køre ud til forhandlere for at finde priser. man kan bare tag fat i røret. Det er nemt. Jeg tror jeg fik leveringstiden samt tilbud fra 20 forhandler på sjælland, fyn og jylland på 2 timer. så.. det var hurtigt klaret.

Sjovt at du nævner Breitenstein for de havde den dyreste pris og den længste leveringstid. Samt var ham jeg snakket med i telefon en idiot at snakke med. Så vi kan hurtige blive enig om at man skal selv ud og mærke på markedet hvad man er til og hvordan og hvorledes. Jeg kan kun sige at jeg haft positive oplevelser hos Ebbe Elmer og de to gange ud af tror jeg 12 hvor jeg har bestilt noget eller skulle noget hvor der var gået kage i det har jeg tilgengæld fået stor afslag i pris. Og det er netop her hvor service kommer ind i billedet. smilie

Ebbe Elmer har lavet alt på min bil, service, skader osv. Og det er blevet lavede ordenligt, proffesionelt og til en okay pris.

SWIFT EXTREME
2. nov 2006 08:42  

12

Min blev købt ved Korff Bilcenter på Als, helt hernede i det mørke ;-)
Super service som der aldrig har været muligt at pege fingre ad ved nogen af de biler jeg har købt der.
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio