Tak for indlæggene!
Nej jeg har bestemt ikke fået den fulde "ny bil følelse"!
Jeg har været i dialog med Suzuki Dk et par gange, og sidst krævede jeg også en omlevering på det grundlag at den på det tidspunkt havde været forsøgt repareret 5 gange, med en fejl de ikke kendte fra andre swifter fra årgangen. Bilen har nu kørt ca 8.000 km.
Der var lavet nogle videooptagelser som var sendt til fabrikken og så måtte jeg bare vente på at de fik svar og evt. kunne udvikle en løsning.
Jeg krævede at de som minimum måtte skifte hele transmissionen. Hertil fik jeg svaret at det var meget dyrt! Det var bilen sgu også! Og jeg svarede at det ikke kunne være rigtigt at jeg skulle køre rundt i en "testbil" til fuld pris mens de fandt på en løsning!
Efterfølgende skiftede forhandleren (Drejers auto i Søborg) så konsollen og nogle kabler, problemet skulle være løst! De og kaldte mig ind for at hente den. Jeg kørte en prøvetur med en mekanikker, mest fordi de ikke mente at kunne påvise sprinklerproblemet. Sprinklerproblemet var svært at påvise da det regnede (men er det endnu!) men 3. gearsproblemet var der i hvert fald fortsat! De beholdte bilen en dag mere og lavede nogle "flere modifikationer". Det undrer mig lidt at gearet dagen forinden var helt stramt som ved en ny bil og dagen efter kørte det meget let!? Og det har fået mig til at frygte at forhandleren, som det blev foreslået på et tidspunkt, har skiftet dele ud med dele fra en udlejningsbil! Det er bare ikke i orden!
Jeg har forsøgt at finde ude af hvor jeg står i forhold til at kræve ophævelse af købet eller omlevering gennem FDM og forbrugerstyrelsen. Suzuki mener at jeg er noget overilet og at problemerne er for små i forhold til dette. Der skal åbenbart være tale om driftstop og bla bla..
Har nogen af derude været ude i en ophævelses/omleveringssituation og hvordan forløb det?
Håber nogen kan hjælpe lidt på frustrationen!
God søndag derude