Har lige hentet min 1,6 sport idag. Sort - 17" hjul. Dejlig bil - og pænt hurtig..! Ved godt, at man skal passe godt på den mht. omdrejninger når den er ny, men der var alligevel et par bimmer-gutter der fik sig en overraskelse på Roskildevej i eftermiddags
efter hvad jeg ved skulle motoren være kørt til når man får den(?) så ved ikke om det med omdrejninger er noget problem... skal dog siges at jeg heller ikke fyrede min af i starten
og tillykke
Suzuki Swift 1,3 3D - emblmer fjernet - MOMO Match Titan - Lexus Lygter - Remus Hardline - Simota luftfilter - AVUS M01 Graphite - Remus Mellemrør - Xenon 8000k
Også stort tillykke med den herfra. Og det med omdrejningerne.... hmmmm, ved sgu ikke, men jeg kunne altså ikke få mig selv til det de første 1000 km, men hvad...
Jeg har ikke "fyret" min af endnu Har pt. kørt ca. 900 km., så jeg nærmer mig "affyringstidspunktet" Min forhandler oplyste mig, at den har godt af, at vente til omkring 1.000km inden den køres med fulde omdrejninger (Det syns' jeg i øvrigt også der står noget om i instruktionsbogen)
Èn ting er sikkert som amen i kirken. Så længe den ikke er driftsvarm ( gerne mindst 10km ), så skal man IKKE fyrer til noget som helst - heller ikke tilkørte biler.
Jeg har hørt at man fra start af skal køre "som var den stjålet, og med panserne lige i røven" agtig... det sku hjælpe på at få den fulde effekt fra motoren... (altså ikke i det røde felt, men sørge for at omdregnings nålen fik strukket sig helt ud til det røde felt, men ik i det røde felt)
men der er nok mange som har hørt nogen forskelligt, og mener noget helt andet.. men det har jeg engang fået fortalt...
Well, det er også vigtigt man ikke kører FOR morfar, en ny bil har faktisk bedre af omdrejninger end at skulle sejtrække, men ja kør pænt de første 1000km...
Jeg glæder mig bare herre meget til at få min!! Har først bestilt den her idag så jeg skal ned og underskrive om 20 minutter!! Ved bare at jeg lige skal ha bestilt nogen lygter luftfilter og lidt hos astina!!
Rigtige mænd laver drenge!! :-D Swiften rullet til 112,2 heste
Efter at have hørt her inde i forummet at "nye biler er kørt til" spurgte jeg forhandleren. (suzuki ballerup) Han bekræftede at nye biler er kørt til, men at værkstedet kraftigt anbefalede at man ikke skøde den af (altså kom over 4000 omdrejninger) før man havdet været til det første "tjek" efter ca 1500KM. og havde fået skiftet oilen. og bilen var blevet set efter om der var nogle steder der skulle strammes en bolt eller en skrue. Det var hvad forhandleren sagde.
Fik min sport d.1/12/06 har lige rundet 1100km, første tjek er indefor rækkevide og så skal baby skydes af.
Nu kommer et svar på engelsk. Most manufacturers redline their engines before mounting them in the car, the motor is pushed to redline. The "break-in" myth is actually more of a myth than fact, use your car like you intend to use it in the future. If you bought the Sport for fast and inspired driving then you should drive the car like that from beginning. However, taking it easy on the gearbox and differentials is essential and should not be "hammered" until after 1000-1500 kilometers and the clutch- and flywheel surfaces need to be broken-in.
I am looking to get a new Sport and I will treat that car like I´ve treated all the cars I´ve bought new. Let the engine rev up, go all the way to redline every now and then and enjoy the new car